Nem csak egy tánc volt
Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy Michael Schumacher is remekelt, harmadik lett, ráadásul előléphetett csapattársa mellé, mivel a második legjobb időt autózó Lewis Hamilton (McLaren) váltócsere miatt rajtbüntetést kapott. Vagyis a 2010-es visszatérése óta várakozáson alul teljesítő Mercedes egy csapásra a csúcsra került: 1955 óta nem volt példa arra, hogy Ezüst Nyíl állhatott a rajtrács elején.
És még csak ezután következett a verseny. Aminek befutójáról mindennél többet elárul: Haug már nem csupán táncolt, úgy ugrált örömében, mint egy gyerek...
Az élről induló, a Forma–1-ben 2006-ban debütáló, huszonhat éves Rosberg ugyanis egészen könnyedén aratott rajt-cél győzelmet: mindvégig magabiztosan, hibátlanul, jó stratégia szerint és – ami a legfontosabb – kiváló tempóban hajtott. Ezzel pedig a szombati sikereket megkoronázva megszerezte élete első F–1-es győzelmét. Noha Nico először győzött, nem ő az első Rosberg, aki a dobogó tetejére állhatott. Édesapja, az 1982-es világbajnok Keke Rosberg huszonhét éve nyert utoljára. S a másik nagy szám: noha motorbeszállítóként sokszor „győzött”, önálló Mercedes-istállóként ötvenhét éve – a legendás ötszörös bajnok, Juan Manuel Fangio révén – nyert legutóbb vb-futamot a márka. Ross Brawn csapatfőnöknek és Haugnak alighanem a legjobbkor jött a győzelem, hiszen a hírek szerint már a Mercedes vezérkarában is kezdték megelégelni azt, hogy a befektetett eurómilliók ellenére sem ért el eredményt a team. Vasárnap azonban fordult a kocka, olyannyira, hogy a kettős győzelem sem volt elképzelhetetlen. Schumacher ugyanis sokáig ott haladt német honfi- és csapattársa nyomában, ám az egyik kiállásánál rosszul rögzítették kocsija egyik kerekét, ezért a hétszeres bajnoknak fel kellett adnia a futamot.
Miközben Rosberg könnyedén nyert, a pilóták többségének küzdelmes futama volt. Jenson Button (McLaren) talán Rosberget is megszoríthatta volna, ha a második kiállásánál nem tolják el a kerékcseréjét: majd tíz másodpercet bukott ezen, s még ahhoz is bravúros hajrá kellett, hogy a második helyre visszakapaszkodjék. A fordulatos, előzésekben és stratégiai csatákban nem szűkölködő Grand Prix-t hűen jellemzi: a befutónál a harmadik és a tizenharmadik helyezett között mindössze tizenöt másodperc volt a differencia. Az „adok-kapokból” Button mellett még Lewis Hamilton jött ki jól. A hetedik helyről indult, s végül – az idén már harmadszor – harmadikként érkezett be. A brit pilóta elégedetten konstatálhatta: miközben mindenki Rosberget ünnepelte, addig ő – kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően – „csöndben” átvette a vezetést a pontversenyben.
Kínai Nagydíj: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes), 2. Jenson Button (brit, McLaren), 3. Lewis Hamilton (brit, McLaren), 4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull), 5. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 6. Romain Grosjean (francia, Lotus-Renault), 7. Bruno Senna (brazil, Williams), 8. Pastor Maldonado (argentin, Williams), 9. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 10. Kamui Kobajasi (japán, Sauber-Ferrari).
A vb-pontverseny állása. Pilóták:
1. Hamilton 45, 2. Button 43, 3. Alonso 37, 4. Webber 36, 5. Vettel 28, 6. Rosberg 25, 7. Sergio Perez (mexikói, Sauber) 22, 8. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 16, 9. Senna 14, 10. Kobajasi 9.
Konstruktőrök: 1. McLaren 88, 2. Red Bull 64, 3. Ferrari 37.