Negyedik a negyediken

Félig üres vagy félig tele a pohár? Ezzel a régi dilemmával lehetne leginkább érzékeltetni a túraautó-világbajnokságon részt vevő magyarok teljesítményét két versenyhétvégével, azaz négy futammal a rajt után. Az eddigi eredmények alapján – mivel mégiscsak a győzelem, de legalábbis a dobogó volna a cél – úgy tetszhet, inkább üres az a pohár.

A már harmadik világbajnoki évadjába kezdő Michelisz Norbert március elején, a szezonnyitó monzai víkenden kilencedik és nyolcadik, most Valenciában pedig hetedik és negyedik helyezést szerzett. Csapattársa, a vb-újonc Wéber Gábor eddig – olykor technikai hiba, balszerencse, máskor tempógondok miatt –egyszer sem került az első tízbe.

Mindazonáltal szó sincs arról, hogy a magyar istállót a „futottak még” kategóriába kellene sorolni. A csapat továbbra is jóval kevesebből gazdálkodik, mint a favoritok, a BMW 320TC versenyautójuk pedig tavalyi fejlesztésű, vagyis az éllovasokhoz képest több szempontból is hendikeppel indul a két pilóta. Nem véletlen, hogy éppen egy hónapja, a világbajnokág rajtja előtt Michelisz úgy fogalmazott lapunknak az esélyekről, erőviszonyokról: „Az első tízbe is nehéz lesz bejutni.”

Ennek tükrében pedig nem lebecsülendő, hogy négyből négyszer az első tízben volt Michelisz a huszonkét pilótát felsorakoztató mezőnyben. Ráadásul egyszer nem rajta múlt a kimagasló eredmény. A monzai második futamon a pole-ból indulhatott. (A kvalifikáción csak a tizedik időt érte el, de a szabályok szerint a második versenyen az első tíz fordított sorrendben startol.) Kiválóan rajtolt, körökön át magabiztosan tartotta pozícióját, pedig keményen támadták a mögötte érkezők.

Aztán az történt, ami autóversenyen ritkán: bő kétszázas tempóval elgázolt egy galambot, amitől kocsija veszített teljesítményéből, így csak a nyolcadik helyen fejezte be a futamot. A múlt hét végén aztán simábban ment minden, különösen a tegnapi második futamon. Michelisz az ötödik helyről indult, mindvégig tartotta az élen autózók tempóját, s a kicsúszások, ütközések sokaságával tarkított versenyen elért negyedik helyével a hetedik helyre lépett előre az összesítésben. (Vezet az idén is legyőzhetetlennek tetsző, Chevrolet-t hajtó címvédő, Yvan Muller.)

Ezzel együtt a magyar pilóta nem úgy festett, mint akivel madarat lehetne fogatni. Akár biztató jelnek is tekinthető: nem a negyedik helynek örült, hanem bosszankodott, amiért lecsúszott a dobogóról.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.