Brit szendvicsben Vettel
A melbourne-i futamot ugyanis magabiztosan nyerte Jenson Button, a McLaren brit pilótája; Vettel csak második lett. Ez pedig a német extra klasszis múlt évi tarolása után szokatlan, kiváltképp annak fényében, hogy a címvédőnek még az „ezüstért” is kapaszkodnia kellett.
Az már a szombati kvalifi ká ción kiderült, hogy a tavaszi teszteket különösebb feltűnés nélkül teljesítő – az élcsapatok közül a lépcsőzetes, „kacsacsőr” orrkialakítást egyedüliként elvető – McLaren meglehetősen gyors kocsikat készített: Hamilton és Button érte el a két legjobb időt. Ennél is nagyobb meglepetés volt, hogy a francia Romain Grosjean, a tavaly még Renault néven futó Lotus versenyzője szerezte meg a harmadik rajtpozíciót. Michael Schumacher következett, s csak utána a Red Bull két pilótája, Webber és Vettel.
De még ennek az eredménynek is örültek volna a Ferrarinál. Alonso addig küszködött, mígnem kicsúszott, s csak a tizenkettedik helyről indulhatott. Csapattársa, Felipe Massa pedig – folytatva múlt évi kudarcsorozatát – csupán a tizenhatodik pozí cióig jutott. Csalódást keltő volt a visszatérő 2007-es bajnok, Kimi Räikkönen (18.) szombati teljesítménye is. Azon viszont már kevesebben lepődtekmeg, hogy az idén sem lépett előre a sereghajtó HRT: egyik pilótája sem tudta kvalifikálni magát a versenyre.
A vasárnapi futamon pusztán annyiban változott a helyzet az élen, hogy Button kapta el jobban a rajtot, az első kanyartól vezette a mezőnyt, Hamilton csak másodikként fordult.
Schumacher – szokásához híven – jól kezdett, egy helyet javítva a harmadik helyen autózott, mögé pedig felzárkózott Vettel és Rosberg. „Eltűnt” viszont az időmérőn brillírozó Grosjean: talán túlságosan is óvatos volt a rajtja, majd Maldonadóval koccant, kocsija megsérült, fel kellett adnia a versenyt. A következő kieső Schumacher volt: a tizedik körben Mercedesében megadta magát a sebességváltó, így Vettel már a harmadik helyen hajthatott tovább. Időközben a várakozásoknál gyengébb Ferrarival is elképesztő tempót diktáló Alonso a negyedik helyre előzgette fel magát. A spanyoléhoz hasonlóan nagy „felfutást” produkált a versenyre magára találó Räikkönen, hiszen féltávnál már a nyolcadik helyen autózott.
Az első kerékcsere-széria kevés változást hozott, nem úgy a második, amikor is Vettel lehagyta Hamiltont.
Noha a címvédő mindent megpróbált, Buttont nem tudta beérni. Annak ellenére sem, hogy még a biztonsági autó is segítette az üldözést: Petrov Caterhamje a célegyenesben állt meg, emiatt beküldték safety cart, és szertefoszlott Button előnye. A brit pilótát azonban ez sem zavarta meg, a „második rajt” után is utolérhetetlen volt. A befutóig aztán már nem is módosult a sorrend az élen, Button, Vettel és Hamilton mögött azonban nagy keveredés alakult ki. Webber felküzdötte magát a negyedik helyre, Alonso próbálta tartani ötödik pozícióját az utóbbi évekhez képest jelentősen feljavult Williamsszel száguldó Maldonadóval szemben. Meglehetősen szokatlan látványt nyújtott, hogy a tavaly még a középmezőny végén kullogó Williams tolja le a pályáról a Ferrarit, de végül fellélegezhettek a maranellói teamnél.
Az addig kiválóan vezető Maldonado a legutolsó körben kicsúszott, és nagy sebességgel betonfalnak ütközött. A venezuelai pilóta nem sérült meg, ám ez aligha vigasztalta: a hatodik hely is kisebb győzelemmel ért volna fel a számára. Kiesése jól jött viszont Räikkönennek, aki – újabb pozíciót javítva – hetedikként futott be. Rosberg egy defekt miatt a leintés előtt esett el a pontszerzéstől, így a Mercedes – bármilyen ígéretesnek tetszett is a helyzete a rajt előtt –„betlizett” Ausztráliában. A Saubernél ellenben alighanem pezsgőt bontottak: Kamui Kobajasi hatodik, Sergio Perez nyolcadik lett.
Noha a tavaszi tesztek és a szombati kvalifikáció még a tavalyi erőviszonyok alapos változását vetítették előre, a futamon nagyjából helyreállt a rend: szokás szerint a nagy csapatok domináltak. Ezzel együtt nehéz volna megmondani, melyik alakulat a favorit.
Az idén akár még az is előfordulhat: valódi verseny alakul ki a bajnoki címért.
Ausztrál Nagydíj: 1. Button (brit, McLaren), 2. Vettel (német, Red Bull), 3. Hamilton (brit, McLaren), 4. Webber (ausztrál, Red Bull), 5. Alonso (spanyol, Ferrari), 6. Kobajasi (japán, Sauber), 7. Räikkönen (finn, Lotus), 8. Sergio Perez (mexikói, Sauber), 9. Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso), 10. Di Resta (brit, Force India).