Megtalálta Indiát

„Nálunk az élet része a káosz, Indiában bármi megtörténhet.” Az első Indiai Nagydíj előtt így figyelmeztette kollégáit Karun Chandhok, a Lotus-istálló tartalék versenyzője, hogy mire számíthatnak szülőhazájában.

A mezőny tagjai hamar megtapasztalhatták: a versenyző nem a levegőbe beszélt. Bernie Ecclestone-nak, a Forma–1 urának újabb helyszínavatása után a csapatok többsége kaotikus körülményeket emleget.

Volt, akinekmár amegérkezés is komoly nehézséget okozott. Timo Glock, a Virgin pilótája például alig kapott vízumot a komótosan dolgozó ügyintézőktől, a Toro Rosso csapat tagjai pedig azt nehezményezték, hogy a taxisofőrök nem találták meg a versenypályát. Azoknak is akadtak gond jaik, akik ráleltek a 22 milliós Újdelhi vadonatúj ringjére: a kiszolgálóépületekben a szorgosan dolgozó festőkön kívül denevérek is voltak, áramból viszont nem jutott elég: az első hivatalos sajtókonferencia részvevői percekig sötétben üldögéltek. Ennél aggasztóbb hiba, hogy a verseny előtti biztonsági gyakorlaton volt olyan pályabíró, aki majd fél órán át kereste a ring kórházát. Alighanem Ross Brawn, a Mercedes nem éppen szószátyár csapatfőnöke foglalta össze a legdiplomatikusabban a körülményeket: „Jövőre biztosan minden jobb lesz, az idén pedig toleránsak vagyunk.” A technikai gondok mellett többen is szóvá tették az országban látott szegénységet, mondván: mellbe vágó, hogy a hibák ellenére is modern ringtől pár száz méterre már a nyomort látni mindenütt...

Noha a versenyzők és a csapatvezetők ez egyszer szokatlan őszinteségről tettek tanúbizonyságot, s a kötelező „píárkörök” mellett kritikákat is megfogalmaztak, abban azért biztosak: ha döcögős is a kezdés, az időmérőre, majd a futamra „összeáll a kép”, és bonyodalmaktól mentes lesz a verseny (legalábbis ami a szervezést illeti). A pályán jó eséllyel felborulhat az idén megszokott erősorrend, mert az új ringet egyetlen alakulat sem ismeri, így nagy szerep jut majd annak, ki milyen gyorsan tud alkalmazkodni. Ezt jelzi, hogy a pilóták az elmúlt napokban szinte kivétel nélkül szimulátorok előtt ültek, hogy memorizálják a meglehetősen gyorsnak ígérkező, 5125 méter hosszú pálya vonalvezetését, tizenhat kanyarját. Kavarodást okozhat az is, hogy a csak a napokban befejezett építkezés miatt az aszfaltcsík poros...

Bár a világbajnoki cím sorsa már eldőlt – Sebastian Vettel (Red Bull) megvédte elsőségét –, izgalmat kelthet, hogy Jenson Button (McLaren), Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull) és Lewis Hamilton (McLaren) egyaránt esélyes a második helyre. A vasárnapi futamon érdemes külön figyelmet szentelni a Force India pilótáinak, a gárda vezetői ugyanis ígérik, hogy a hazai futamon mindent beleadnak. Hasonlóképpen fogadkozott az indiai Chandhok is, ám ez sem volt elég arra, hogy meggyőzze főnökeit: ezúttal őt kellene indítani. Marad a „kispadon”, azazTrulli és Kovalainen áll majd rajthoz. Chandok honfitársa, Narain Karthikeyan azonban örülhet: ő ott lesz a rajtrácson, igaz, „harmadosztályú” HRT-je miatt legfeljebb abban bízhat, hogy teljesíteni tudja a versenytávot.

Utolsó simítások. Pályatakarítás Újdelhiben
Utolsó simítások. Pályatakarítás Újdelhiben
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.