Új sorozat az m1-en?

„Nincs aláírt szerződés, de zajlanak a tárgyalások az ügyben” – felelte a Forma–1 köztévés jövőjét firtató kérdésünkre Szabó László, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap kommunikációs igazgatója.

A direktor megjegyezte: a Médiatanács döntése nyomán a Magyar Nagydíj alighanem helyet kap a társadalom számára kiemelt jelentőségű sportesemények körében, amelyeket a lakosság nyolcvan százaléka számára kell elérhetővé tenni. Ugyanakkor Szabó hangsúlyozta: az MTVA egyelőre nem állapodott meg a jogtulajdonossal, s olyan határozatot sem hozott, mely szerint „bármi áron” meg kell szerezni a futamok közvetítési jogait. Csak abban az esetben „költözhetnek” Sebastian Vettel és társai az m1-re, ha az alap elöljárói kedvezőnek ítélik a végső ajánlatot.

A Forma–1-es viadalokat az idén az RTL Klub közvetíti, ám a csatorna lemond a sorozatról. Információink szerint azért, mert hiába nézik sokan a versenyeket, a társaság – a szigorú előírások miatt – nem értékesíthet annyi reklámpercet, amennyi a profit termeléséhez kellene. A csatorna hirdetési bevételei a jelenlegi gazdasági helyzetben csökkentek, így kénytelen megválni drága prémiumtartalmai egyikétől. Ettől függetlenül az MTVA –a többi közt – azért áldozna az autós sorozatra, mert úgy véli: akár kereskedelmileg is sikeres lehet a projekt. (Az RTL Klubnál ebben már nem hisznek, s korábban is inkább a márkaépítés részének s nem jól jövedelmező biznisznek tekintették az F–1-et.) Az biztos: ha a felek egyezségre jutnak, a futamok akár a köztévé legnézettebb műsorai is lehetnek.

Ugyanakkor a befektetés nem volna kockázat nélküli. A kereskedelmi jogokat a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő többségi tulajdonában álló Hungaroring Sport Zrt. értékesítette. Az MNV adatai szerint az RTL Klub 2007-ben 465 millió, 2008-ban 463 millió forintot fizetett a jogokért. (A számszerű csökkenés az árfolyamváltozásnak tudható be, mivel a tranzakciók dollárban zajlottak.) Azóta az árak nem csökkentek, így az MTVA –minimum – hozzávetőleg évi félmilliárdot fizethet évadonként a Forma–1-ért.

Az állam nem csupán közvetve (MTVA, Hungaroring) érdekelt a bizniszben, hanem közvetlenül is: a kormány 2016-ig garanciát vállalt a Magyar Nagydíj finanszírozási hátterének megteremtésére. Mindez azt jelenti, hogy a költségvetésből kifizeti a mogyoródi futam több milliárd forintos úgynevezett licencdíját.

Legalább addig el kellene kerülni a formahanyatlást.

Hungaroring
Hungaroring
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.