Vettel: csak futamgyőzelem

Egyetlen pont hiányzott ahhoz, hogy Sebastian Vettel a futamgyőzelem mellett újabb világbajnoki címet is ünnepelhessen Szingapúrban: a Red Bull-istálló kocsiját hajtó német fiatalember ugyan a maximumot hozta, szokása szerint rajt-cél győzelmet aratott, ám másodikként Jenson Button futott be, így a McLaren brit pilótája a hátralévő öt futamon elméletileg még beérhetné az éllovast.

A hangsúly persze azon van: elméletileg. Vettel ugyanis újabb győzelmével 124 pontra növelte előnyét, így Button már csak akkor előzhetné meg az összesítésben, ha kivétel nélkül megnyerné a hátralévő versenyeket, ráadásul a német egyetlen pontot sem szerezne...

Szuperközeli felvétel. Vettel és a kamera
Szuperközeli felvétel. Vettel és a kamera

Erre annál is inkább kevés esélymutatkozik, mert Vettel – mit sem törődve az esélyekkel, taktikával, „okos pontgyűjtögetéssel” – Szingapúrban épp ott folytatta, ahol Monzában abbahagyta: nem vett vissza a tempóból, ígéretének megfelelően kizárólag a győzelemre hajtott.Már az időmérőn leiskolázta amezőnyt,megszerezte az első rajtkockát, s még ausztrál csapattársa, a második helyről rajtoló MarkWebber sem tudta tartani vele a lépést. Az őket követők – sorrendben: Button, Lewis Hamilton (McLaren), Fernando Alonso (Ferrari), Felipe Massa (Ferrari) – még nagyobb lemaradásban voltak. A futamon aztán ki is használta Vettel, hogy elsőként jött el, és néhány kör után már jókora előny birtokában autózott a helyi idő szerint este nyolckor indított, villanyfénynél rendezett versenyen.

Míg Vettel sima rajtot vett, addigmögötte jókora kavarodás alakult ki. Webber rosszul startolt, így a jobbra húzódó Button és Alonso is simán elment mellette. Hamilton balról próbálta kerülni az ausztrált, de arrafelé nem volt elég hely, így beszorult a Red Bull mögé, pozíciót vesztett, s a hatodikként indulóMassamögött találtamagát. Pedig egyedül talán a britnek lett volna elég nagy a versenytempója ahhoz, hogy Vettellel tartson, ám a brit a rossz rajt után tovább rontott helyzetén.

Massát próbálta előzni, de kocsijának vezetőszárnya súrolta a Ferrari jobb hátsó kerekét.Massa defektet kapott, Hamilton autójának pedig félig leszakadt a vezetőszárnya, ezért mindketten nem tervezett bokszlátogatásra kényszerültek. Nem sokkal később Hamiltont áthajtásos büntetésre ítélték a Massa-incidens miatt. Az pedig csak ez után vált bizonyossá, hogy Hamilton dobogós helyet szalasztott el az ütközés miatt: a mezőny végéről elképesztő iramot diktálva kezdett el hajtani a pontszerzésért, bravúros előzésekkel került mind közelebb az élen haladókhoz.

A vehemenssége miatt sokat bírált, ám kétségkívül rettentő gyors brit pilóta felzárkózását segítette Michael Schumacher különös balesete is. A hétszeres világbajnok a versenytáv felénél utolérte a mexikói Perezt, majd egy ártatlannak tűnő szituációban hátulról nekiütközött a Saubernek. A Mercedes a levegőbe repült, majd a gumifalnak csapódott. A német veterán – aki szerint Perez túl korai fékezése miatt történt a baleset – nem sérült meg, ám beküldték a biztonsági autót a roncseltakarítás idejére. Mindez pedig kedvezett Hamiltonnak, hiszen a safety car „összehúzta” a mezőnyt.

Vettelt a közjáték sem zavartameg, ám azért a futam hajrájában is akadt izgalom: Webber megelőzte Alonsót, Vettelt a bokszutcában kis híján kiütötte az egyik Lotus, az élen haladók meglehetősen nehezen verekedték át magukat a lekörözötteken, Hamilton pedig látványos manővereket bemutatva az ötödik helyre kapaszkodott fel. A brit pilóta eredménye nyomán felvetődik a kérdés: vajon hol végez, ha nincs a karambolja s a büntetése? Ezen alighanem a Red Bullnál is elgondolkodtak, mert ha a végeredmény csak anynyiban változott volna, hogy Hamilton másodikként fut be, és a Button, Webber, Alonso trió egy-egy pozícióval hátrább zár, akkor Sebas tian Vettel ma már kétszeres világbajnok lenne. Így alighanem a következő futamon válik véglegessé a német klasszis elsősége.

Amennyiben Vettel csak egyetlen pontot szerez, vagy Button nem nyer Japánban, úgy már matematikailag is lefutott az idei szezon. Ha bárkinek kétségei volnának a végeredményt illetően, emlékeztetőül álljon itt a német pilóta idei teljesítménye: tizennégy futam során egyszer sem esett ki, legrosszabb eredménye egy negyedik hely volt, és kilenc győzelmet aratott.

Szingapúri Nagydíj: 1. Vettel (német, Red Bull), 2. Button (brit, McLaren), 3. Webber (ausztrál, Red Bull), 4. Alonso (spanyol, Ferrari), 5. Hamilton (brit, McLaren), 6. Di Resta (brit, Force India), 7. Rosberg (német, Mercedes), 8. Sutil (német, Force India), 9. Massa (brazil, Ferrari), 10. Perez (mexikói, Sauber). A vb-pontverseny állása: 1. Vettel 309, 2. Button 185, 3. Alonso 184, 4. Webber 182, 5. Hamilton 168. Konstruktőrök: 1. Red Bull 491, 2. McLaren 353, 3. Ferrari 268.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.