Vettel reflektorfényben
Maga az érintett ugyan váltig állítja, hogy nem számolgat, hanem a futamgyőzelemre hajt, azért azt nyilván pontosan tudja: innen már szántszándékkal is nehéz volna veszítenie. A Red Bull istálló pilótája 112 ponttal vezeti az összetett versenyt, ebből adódóan több olyan verzió is elképzelhető a vasárnapi befutón, amely nyomán a huszonnégy éves klasszis már most megörökölheti Fernando Alonsótól a legfiatalabb kétszeres világbajnok címet.
Ha például Vettel megnyeri a helyi idő szerint este nyolc órakor kezdődő villanyfényes futamot, miközben a pontversenyben őt követő Alonso (Ferrari) legföljebb a negyedik, Jenson Button (McLaren) és Mark Webber (Red Bull) pedig maximum a harmadik lesz, akkor az éllovas máris kétszeres bajnoknak mondhatja magát. Akad még jó néhány további változat, amely újabb vb-elsőséget hozna a fiatal németnek, ám tény az is: amennyiben harmadiknál rosszabb helyen fut be, úgy egészen biztosan a Szingapúri Nagydíjat követő öt futam valamelyikén dől el a bajnokság. Igaz, Vettel lenyűgöző, Michael Schumacher fénykorát idéző idei teljesítménye alapján – tizenhárom Grand Prix közül nyolcat megnyert – a negyedik hely is meglepő eredmény lenne a listavezetőtől.
Ugyanakkor Szingapúrban tényleg bármi megtörténhet. Egyfelől azért, mert az 5073 méter hoszszú aszfaltcsík – miként Monacóban – szinte végig palánkok között vezet, így már egy kisebb malőr is a futam végét jelentheti a hibázó versenyzőnek. Ráadásul a szűk, utcai pályán a sérült kocsikat, törmelékeket nem egyszerű feladat eltávolítani, ezért a Safety Car sofőrjének gyakorta akad munkája, márpedig a biztonsági autós lassú körök mindig alaposan megkeverik a mezőnyt. S ha mindez nem lenne elég: a meteorológiai előrejelzések szerint nincs kizárva, hogy jókora eső nehezíti majd a pilóták dolgát a szombati időmérőn és a vasárnapi futamon.
Mindezek dacára az továbbra sem kétséges, hogy Vettel az idén fényes sikert arat. Kérdés csak az: lámpafényeset-e?
Micsoda pálya...
Kaotikus állapotok uralkodtak tegnap Szingapúrban: a szabadedzéseket megelőző Porsche-betétfutamon a pálya szinte szétesett, s a helyreállítási munkák miatt mintegy fél órával rövidebb ideig tartott az első tréning, amit részint Kovalainen autójának kigyulladása, részint az újabb pályaproblémák miatt kétszer kellett leállítani. Az első gyakorláson a brit Lewis Hamilton, a másodikon Sebastian Vettel volt a leggyorsabb.