Forma-1: te jó ég!
Montrealban spe ciel két órát álltak némi esőfüggöny miatt, de Silverstone-ban sem érezhették magukat prímán, s akkor a szűk hete rendezett nürburgringi vetélkedőről még szó sem esett.
Fernando Alonso, a Ferrari menője egyenesen úgy nyilatkozott, hogy elege van, a maga részéről nyarat szeretne, s hasonló óhajt fogalmazott meg a címvédő és listavezetőSebastian Vettel is. Pláne azután, hogy a német klasszis a Német Nagydíjon csupán negyedik lett. Csütörtökön, azaz egy nappal az első szabadedzések előtt – kell-e mondani? – „nyálkás” idő fogadta a versenyzőket, ám pánikra nincs ok, legalábbis az előrejelzések alapján lassan meleg várható. Na de miért fontosak ennyire a „külső” körülmények? A konstruktőröknél is vezető Red Bull köreiben főként azért, mert a „hideg” miatt nem megy úgy az autó, ahogyan ment az évad korábbi szakaszában. Chris Horner csapatfőnök ezt a tényt konkrétan így fogalmazta meg a nürburgringi futam után: „Hidegebb volt itt, mint a téli teszteken, ebből fakadóan azt gondolom, a gumikban rejlik a titok nyitja. A Hungaroringen húsz fokkal is melegebb lehet, ami nekünk kedvezhet; azt pedig mindenki látta, hogy június végén, a valenciai hőségben a McLaren csak szenvedett.”
Az ám: a McLaren. Az „ezüst nyíl” rendkívül fölgyorsult, s – a Ferrarival egyetemben – az utóbbi két futamon nyilvánvalóvá tette: nem tekinti lefutottnak az évet. A Nürburgringen Lewis Hamilton nyert – előtte, Silverstone-ban Alonso –, s a brit pilóta hálát adott az égieknek, hogy a mogyoródi megméretésre csak egy hetet kell várni. „Remek az autó, ráadásul már kétszer, tavalyelőtt és négy éve is nyertem Magyarországon: most miért ne sikerülne?” – említette Hamilton. Az idén eddig hat futamgyőzelmet arató Vettel eközben higgadtnak mutatkozott: „A McLaren és a Ferrari felgyorsult, úgyhogy most kőkeményen kell dolgoznunk ahhoz, hogy ismét mi domináljunk” – összegzett a német.
És közben figyelte az eget.
A program. Péntek: szabadedzések (10 és 14). Szombat: időmérő edzés (14). Vasárnap: futam (14).
A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Vettel (német, Red Bull) 216, 2. Webber (ausztrál, Red Bull) 139, 3. Hamilton (brit, McLaren) 134, 4. Alonso (spanyol, Ferrari) 130, 5. Button (brit, McLaren) 109. Konstruktőrök: 1. Red Bull 355, 2. McLaren 243, 3. Ferrari 192.
A mogyoródi győztesek. 1986: Nelson Piquet (brazil, Williams). 1987: Piquet. 1988: Ayrton Senna (brazil, McLaren). 1989: Nigel Mansell (brit, Ferrari). 1990: Thierry Boutsen (belga, Williams). 1991: Senna. 1992: Senna. 1993: Damon Hill (brit, Williams). 1994: Michael Schumacher (német, Benetton). 1995: Hill. 1996: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams). 1997: Villeneuve. 1998: Schumacher (Ferrari). 1999: Mika Häkkinen (finn, McLaren). 2000: Häkkinen. 2001: Schumacher. 2002: Rubens Barrichello (brazil, Ferrari). 2003: Fernando Alonso (spanyol, Renault). 2004: Schumacher. 2005: Kimi Räikkönen (finn, McLaren). 2006: Jenson Button (brit, Honda). 2007: Lewis Hamilton (brit, McLaren). 2008: Heikki Kovalainen (finn, McLaren). 2009: Hamilton. 2010: Mark Webber (Red Bull).