Forma-1: te jó ég!

– Az idő? A hírek szerint ez a legégetőbb kérdés, amelyet a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság részvevői föltesznek mostanság, de hát ez nem csoda, lévén, hogy az esős, borongós időjárásból az utóbbi hetekben kijutott nekik bőven.

Montrealban spe ciel két órát álltak némi esőfüggöny miatt, de Silverstone-ban sem érezhették magukat prímán, s akkor a szűk hete rendezett nürburgringi vetélkedőről még szó sem esett.

Fernando Alonsót, a Ferrari 30. születésnapját ünneplő spanyol versenyzőjét (b2) köszöntik csapattársai a boxutcában
Mogyoród, 2011. július 29. Fernando Alonsót, a Ferrari 30. születésnapját ünneplő spanyol versenyzőjét (b2) köszöntik csapattársai a boxutcában a 26. Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén, a mogyoródi Hungaroringen. Jobbról Felipe Massa, a Ferrari brazil versenyzője.

Fernando Alonso, a Ferrari menője egyenesen úgy nyilatkozott, hogy elege van, a maga részéről nyarat szeretne, s hasonló óhajt fogalmazott meg a címvédő és listavezetőSebastian Vettel is. Pláne azután, hogy a német klasszis a Német Nagydíjon csupán negyedik lett. Csütörtökön, azaz egy nappal az első szabadedzések előtt – kell-e mondani? – „nyálkás” idő fogadta a versenyzőket, ám pánikra nincs ok, legalábbis az előrejelzések alapján lassan meleg várható. Na de miért fontosak ennyire a „külső” körülmények? A konstruktőröknél is vezető Red Bull köreiben főként azért, mert a „hideg” miatt nem megy úgy az autó, ahogyan ment az évad korábbi szakaszában. Chris Horner csapatfőnök ezt a tényt konkrétan így fogalmazta meg a nürburgringi futam után: „Hidegebb volt itt, mint a téli teszteken, ebből fakadóan azt gondolom, a gumikban rejlik a titok nyitja. A Hungaroringen húsz fokkal is melegebb lehet, ami nekünk kedvezhet; azt pedig mindenki látta, hogy június végén, a valenciai hőségben a McLaren csak szenvedett.”

Az ám: a McLaren. Az „ezüst nyíl” rendkívül fölgyorsult, s – a Ferrarival egyetemben – az utóbbi két futamon nyilvánvalóvá tette: nem tekinti lefutottnak az évet. A Nürburgringen Lewis Hamilton nyert – előtte, Silverstone-ban Alonso –, s a brit pilóta hálát adott az égieknek, hogy a mogyoródi megméretésre csak egy hetet kell várni. „Remek az autó, ráadásul már kétszer, tavalyelőtt és négy éve is nyertem Magyarországon: most miért ne sikerülne?” – említette Hamilton. Az idén eddig hat futamgyőzelmet arató Vettel eközben higgadtnak mutatkozott: „A McLaren és a Ferrari felgyorsult, úgyhogy most kőkeményen kell dolgoznunk ahhoz, hogy ismét mi domináljunk” – összegzett a német.

És közben figyelte az eget.

A program. Péntek: szabadedzések (10 és 14). Szombat: időmérő edzés (14). Vasárnap: futam (14).

A vb-pontverseny állása. Pilóták: 1. Vettel (német, Red Bull) 216, 2. Webber (ausztrál, Red Bull) 139, 3. Hamilton (brit, McLaren) 134, 4. Alonso (spanyol, Ferrari) 130, 5. Button (brit, McLaren) 109. Konstruktőrök: 1. Red Bull 355, 2. McLaren 243, 3. Ferrari 192.

A mogyoródi győztesek. 1986: Nelson Piquet (brazil, Williams). 1987: Piquet. 1988: Ayrton Senna (brazil, McLaren). 1989: Nigel Mansell (brit, Ferrari). 1990: Thierry Boutsen (belga, Williams). 1991: Senna. 1992: Senna. 1993: Damon Hill (brit, Williams). 1994: Michael Schumacher (német, Benetton). 1995: Hill. 1996: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams). 1997: Villeneuve. 1998: Schumacher (Ferrari). 1999: Mika Häkkinen (finn, McLaren). 2000: Häkkinen. 2001: Schumacher. 2002: Rubens Barrichello (brazil, Ferrari). 2003: Fernando Alonso (spanyol, Renault). 2004:  Schumacher. 2005: Kimi Räikkönen (finn, McLaren). 2006: Jenson Button (brit, Honda). 2007: Lewis Hamilton (brit, McLaren). 2008: Heikki Kovalainen (finn, McLaren). 2009: Hamilton. 2010: Mark Webber (Red Bull).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.