Képük a világban
Az csak természetes, hogy Amerika kapcsolt elsőként: a szórakoztatóiparban kialakult éles verseny miatt a sportban érdekelteknek fel kellett adniuk addigi arisztokratikus politikájukat. Az internetes megjelenés királyaiként emlegetett amerikaifutball-klubok a szurkolói bázis építésének elsődleges terepeként tekintenek a világhálóra. Honlapjaikon videók, képgalériák, hírek, interaktív szolgáltatások, nyereményjátékok, mi több, frissen fejlesztett IPhone-alkalmazások várják elsősorban a fiatal rajongókat. Az természetes, hogy a drukkerek az együttesek ajándéktárgyait éppúgy megrendelhetik, ahogyan meccsjegyeket is vásárolhatnak. A szemléletváltáson nincs mit csodálkozni: csupán az Egyesült Államokban csaknem ötszázmilliárd dollár mozog a sportpiacon. A konkurencia félelmetes, óriási plázákkal, kalandparkokkal, játéktermekkel, színházakkal, mozikkal kell felvenniük a versenyt a szórakozásra szánt pénzekért.
Ami a hazai éledezést illeti, a kép változatos. A Ferencvárosi Torna Club oldalán tett villámlátogatásunk eredményét például – kegyeleti okokból – nem részletezzük... Ellenben a Honvéd weblapja kellemes meglepetést okozott. Az angol nyelvű verzióval is ellátott oldalon feltűnik Bozsik József képe, ami amúgy természetes a nagy múltú klub esetében. Mindemellett az ajándéktárgyak széles kínálatából válogathatunk, jegyet is rendelhetünk online, elérhető a Honvéd Tv műsora, továbbá a találkozókról élő tudósítást olvashatunk. A Videoton honlapja hasonló nívót képvisel, sőt, olyan extrát kínál, amelynek révén piros-kékbe öltöztethetjük a böngészőnket.
A győri női kézilabdacsapat honlapjának színvonala messze elmarad az együttes teljesítményétől; még inkább szembetűnő a különbség, ha a Veszprém férfigarnitúrájának oldalával hasonlítjuk össze. A nemzetközi szinten is kifogástalannak tetsző weblapon kitűnő ajándékbolt ajánlja magát, a jegymester segítségével könynyedén vásárolhatunk tikettet, a szurkolói fórum működik, a nyereményjátékok pedig a drukkerek csalogatását szolgálják. Hab a tortán: a közösségimédia legfrekventáltabb képviselőin (Facebook, Twitter) is képviselteti magát a klub. Az angol nyelvű verzión már meg sem lepődünk, miképpen azon sem, hogy a klub online hirdetőkre vadászik az oldalon.
A bakonyiak nem csupán profik: annak is látszanak.