Webber nyert, Vettel nyelt

Az egy dolog, hogy a Red Bull volt a leggyorsabb a szombati időmérő edzésen (Sebastian Vettel lett az első – immár megszakítás nélkül negyedszer –, Mark Webber meg a második), ebben ugyanis semmi meglepő nincs. Az igazi szenzációnak az számított, hogy a világbajnoki címvédő Jenson Button csak a tizenegyedik pozícióban kvalifikált, Michael Schumacher pedig csupán a tizennegyedik időt autózta. Ez annál inkább meglepő, mert a hétszeres világbajnok, magát az idén reaktiváló német a korábbi években hétszer is edzésmenő volt, négyszer pedig megnyerte a Forma–1-es Magyar Nagydíjat.

Az idei évad azonban nem róla szól – mentségére legyen mondva: csapatáról, a Mercedesről sem –, annál inkább a Red Bull, McLaren, Ferrari hármasról. Az edzéseken általában a Red Bull dominál, a versenyeken azonban nem mindig mutatkozik meg az időbeli differencia.

Így rajtolt el a 25. Magyar Nagydíj, amely a versenyrendezési örökrangsorban immár az előkelő 11. helyet foglalja el. Vettel ezúttal azzal okozott meglepetést, hogy élt az első rajthely adta lehetőséggel: nem aludt el, hanem a mezőny élére állt. Fernando Alonso a tőle megszokott ügyeskedéssel beékelte magát a két Red Bull-autó közé; az orosz Petrov tartotta az edzésen megszerzett előnyét csapattársa, Kubica előtt, a két McLaren-pilóta közül Hamilton őrizte pozícióját, míg Button elvegyült a tömegben.

A spanyol Alguersuari (Toro Rosso) villámgyorsan átvedlett nézővé (már az első körben felrobbant a motorja), vagyis mindenkinél korábban megkezdte a nyári szabadságát. Néhányan villámgyorsan csatlakoztak hozzá, pedig semmi nem utalt a tömeges kiállásra. Egy pályán maradt karosszériaelem miatt beküldték a biztonsági autót – nem tisztünk megállapítani, hogy feltétlenül szükség volt-e az intézkedésre –, és ettől kezdve megmagyarázhatatlan szituációk követték egymást. A rendkívüli helyzetben megkezdődtek a kerékcserék: Kubica már végzett, Sutil éppen érkezett, amikor a „nyalókás” renault-s ember utat engedett a lengyelnek, akinek kocsijába beleautózott a német. Kubica még próbálkozott néhány környit, de végül ki kellett állnia. Kicsit később Nico Rosberg frissen felszerelt jobb hátsó kereke vált le, és pattogott életveszélyesen a környékbeli csapatok emberei között – s tarolt le egy Williams-szerelőt –, majd Hamilton állt ki motorhiba miatt, továbbá Vettel kapott figyelmeztetést, hogy szabálytalanság miatt meg fogják büntetni.

És meg is büntették. A német nem igazán értette, és az egész verseny nem volt elegendő ahhoz, hogy meg is értse. Gondoljunk bele: halad a pilóta a maga kétszázvalahány kilométer per órás sebességével, amikor rászólnak rádión, hogy álljon ki – vagy csak csináljon valamit –, előtte van X., mögötte meg Y., vigyázzon a fékre, ugyanakkor nyomja a gázt,mostmég ne előzzön, demajdmindjárt, és tartsa a fejében a betarthatatlan szabályrengeteget. Nem könnyű…

Így vált unalmassá a jubileumi mogyoródi verseny: Mark Webbernek csupán arra kellett ügyelnie, nehogy a közelébe engedje Alonsót, a csapat pedig megtette neki azt a szívességet, hogy nem rontotta el a kulcsfontosságú kerékcserét.

Ezt követően már csak azért szurkolt a nagyérdemű – már amelyik szurkolt érte –, hogy Schumachert ne körözzék le (lekörözték), de legalább bekerüljön az első tízbe (nem került be), mi több, a régi ferraris sporttárs, Rubens Barrichello szorította ki a tízes elitből, és ezt a német nehezen emésztette meg; olyan nehezen, hogy a célegyenes végén kis híján fölkente a brazilt a falra. Ez már afféle rúgkapálás volt, mondhatnánk azt is, hogy méltatlan.

A lényeg az, hogy Webber pályafutása során első alkalommal megnyerte a Magyar Nagydíjat – nem mellesleg: az összetettben is az élre állt –, Alonso jött be másodikként, Vettelnek jutott a harmadik pozíció, Petrov pedig eddigi legjobb eredményének, az ötödiknek örülhetett.

Most majd egy hónap szünet következik, addig talán Vettelnek is megmagyarázzák, mit kellett volna megértenie.

A Magyar Nagydíj végeredménye: 1. Mark Webber (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Sebastian Vettel (Red Bull), 4. Felipe Massa (Ferrari), 5. Vitalij Petrov (Renault), 6. Nico Hülkenberg (Williams), 7. Pedro de la Rosa (Sauber), 8. Jenson Button (McLaren), 9. Kobajasi Kamui (Williams), 10. Rubens Barrichello (Williams).

Az összetettben: 1. Webber 161 pont, 2. Lewis Hamilton (McLaren) 157, 3. Vettel 151, 4. Button 147, 5. Alonso 141, 6. Felipe Massa (Ferrari) 97, 7. Nico Rosberg (Mercedes) 94, 8. Robert Kubica (Renault) 89, 9. Michael Schumacher (Mercedes) 38, 10. Adrian Sutil (Force India) 35.

Tíz hellyel hátrébbról kell rajtolnia a következő Forma–1-es futamon, a Belga Nagydíjon a német Michael Schumachernek, aki vasárnap egy veszélyes manőverrel majdnem a falhoz szorította volt csapattársát, a brazil Rubens Barrichellót.

Webber beérkezett: először győzött a Magyar Nagydíjon
Webber beérkezett: először győzött a Magyar Nagydíjon
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.