Mogyoródi pályakép
A történet közismert: Bernie Ecclestone eredetileg a Szovjetunióban szeretett volna futamot rendezni, ám a tárgyalások kudarcba fulladtak. Később képbe került Kína, az akkori Csehszlovákia és Jugoszlávia, hogy aztán a pillanatnyi szélcsendben a lehető legjobbkor érkezzen a magyar ajánlat. Ecclestone rábólintott, mondván,mégis lesz „szocialista verseny”. Eredetileg a Városligetbe álmodták a Magyar Nagydíjat, később szóba jött a Népliget is, végül abban maradtak, hogy új pályát építenek. A legenda szerint Ecclestone egy szalvétára skiccelte a vonalvezetést. Az idehaza megszokotthoz képest gyors tempóban elkészültek a tervek, nyolc hónap (!) alatt felépült a ring Mogyoródon, így 1986-ban elrajtolhatott az első futam. Íme, az eddigi huszonnégy Magyar Nagydíj érdekességei:
A FORMA–1-ES világbajnoki sorozat 1950 óta íródó történeté ben összesen 68 pályán rendeztek futamot: huszonnégy versenyével Mogyoród az előkelő 11. helyen áll. Monza az első 59-cel (1980 kivételével minden évben ott rendezték az Olasz Nagydíjat), Monte-Carlo a második (56), a belgiumi Spa-Francorchamps a harmadik (45). A két éve aláírt szerződés értelmében 2016-ig Mogyoród házigazda lesz, így bekerülhet az első tízbe, ugyanis Zandvoort (30) és Imola (26) jó ideje „bezárt”.
A MOGYORÓDI PÁLYA hossza és a körök száma többször is változott. Az 1986-os nyitófutamon az aszfaltcsík 4014 méter volt, és 76 kört teljesítettek a pilóták. Az első átalakítás után a pálya 3968 méterre csökkent, a körök számát pedig eggyel növelték. 2003 óta 4381 méter egy kör; összesen hetvenet kell megtenni. Az össztáv 306 kilométer és 67 méter.
EGYETLEN ALKALOMMAL, éppen a bemutatkozás évében intették le a mezőnyt a célbaérkezés előtt. Letelt ugyanis a kétórás időkeret, ezért egy körrel a vége előtt meglengették a kockás zászlót.
ESŐS FUTAM is csupán egy akadt a huszonnégy között: 2006-ban ázott bőrig néző és pilóta egyaránt.
TIZENNÉGY PILÓTA osztozik az eddigi huszonnégy elsőségen, közülük mindössze három – Barrichello, Boutsen és Kovalainen – nem szerzett világbajnoki címet.
MICHAEL SCHUMACHER nyerte a legtöbb Magyar Nagydíjat (4); Ayrton Senna háromszor, Nelson Piquet, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Mika Häkkinen és Lewis Hamilton kétszer-kétszer győzött. Piquet, Senna, Villeneuve és Häkkinen tudott egymást követő két esztendőben diadalmaskodni.
CSÚCSTARTÓ Michael Schumacher a legjobb edzésidők külön versenyében is: hétszer rajtolthatott az első helyről.
A FERRARIS BRAZIL Felipe Massáé a valaha futott leggyorsabb mogyoródi kör: a 2008-ban elért 1:19,068 a rekord.
AZ ISTÁLLÓK között a McLaren a legeredményesebb 9 elsőséggel, a Williams 7, a Ferrari 5 futamot nyert, a Renault-nak, a Hondának és a Benettonnak 1-1 siker jutott.
AZ F–1 TÖRTÉNETÉNEK legifjabb versenyzője is Mogyoródon mutatkozott be: a spanyol Jaime Alguersuari 19 éves és 125 napos volt, amikor elrajtolt a tavalyi Magyar Nagydíjon.
A NÉZŐCSÚCS 2008-ban született: a három nap alatt 241 ezren látogattak ki a pályára; a futamot 106 ezren látták a helyszínen.
A HUSZONNÉGY VERSENYBŐL huszonkettőt augusztusban rendeztek, mindössze a 2005-ös és a tavalyi esett júliusra.
2002-BEN A HUNGARORING nyerte el az Év legjobban rendezett versenyének díját, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség ítél oda.