Nincs nyeregben
A közlemény szerint a támogatói szerződés alapján a vállalatnak lehetősége nyílt hat futam után felbontani a kontraktust: miután Talmácsi „nem hozta a várt eredményeket", a cég élt az opcióval.
A Mol nem csupán Talmácsit, hanem csapatát is támogatta, vagyis a döntés a sportolót és istállóját egyaránt érzékenyen érinti. „Sajnálom, hogy a főtámogatóm szezon közben így határozott, de nekem folytatnom kell a megkezdett munkát. A nehéz helyzet ellenére az istállómnál bíznak bennem, és én ezt sikerekkel szeretném meghálálni” – kommentálta a döntést Talmácsi.
Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere elhamarkodottnak nevezte a Mol döntését, s elmondta, folytatják a versenyzést, a sikerek pedig meghozzák majd a szponzorokat is. „Gábor Magyarország legmagasabban lobogó zászlója nemzetközi szinten, nem értem, hogy egy magyar cég miként hozhatja őt ilyen helyzetbe” – reagált a döntésre Luca Boscoscuro, Talmácsi csapatfőnöke, és hozzátette, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a versenyző befejezhesse a szezont. „Nehéz helyzetbe kerültünk, de a mi két versenyzőnket tartom a legjobbnak a mezőnyben, így kétségem sincs a sikeres szereplésünk felől”– tette hozzá.
Mi is csak annyit, hogy a világbajnoki pontversenyben a csapattárs Andrea Iannone 70 ponttal az ötödik, Talmácsi 42-vel a 10. Kommentárra semmi szükség, elég a fő támogató indoklására hivatkozni – Talmácsi nem hozta a várt eredményeket –, az pedig különösen beszédes, hogy közvetlenül a világbajnoki futam, a Német Nagydíj előtt bontottak szerződést.