Kijönnek a Madárfészekből
Az elképzelés az volt, hogy a különböző szakágak legjobbjai azonos gépekkel vetélkedjenek, bizonyítva, melyikük a jobb sofőr. Az első versenyt 1988-ban egy Párizs melletti pályán rendezték Henri Toivonen emlékére, aki két évvel korábban egy korzikai viadalon vesztette életét. Később évekig a Kanári-szigeteken randevúztak a pilóták, majd 2004-ben stadionba költözött a Race of Champions: a Stade de France-ban három éven át telt ház izgulta végig a futamokat, majd két alkalomra a londoni Wembley lett a helyszín. Tavaly a pekingi Madárfészek stadionban rendezték –mérsékelt érdeklődés mellett – a ROC-ot, amely az idén november 27–28-án Düsseldorfban lesz látható.
Az évek során olyan sztárok tették tiszteletüket a versenyen, mint a ralis Didier Auriol, Ari Vatanen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm, Sebastien Loeb, a Forma–1-es Michael Schumacher, David Coulthard, Jean Alesi, Sebastien Vettel, Jenson Button, a túraautós Mattias Ekström, a Le Mans-i bajnokTom Kristensen, a motorral Dakar-ralit nyerő Nani Roma, a NASCAR-os Jimmie Johnson vagy éppen a motoros akrobata Travis Pastrana. Utóbbiról éppen ROC-os fellépésein derült ki, hogy négy keréken is a legjobbak közé tartozik. A verseny „stadionos korszakának” legeredményesebb pilótája a háromszor is nyerni tudó Ekström, csapatban pedig immár három éve verhetetlen a Schumacher, Vettel összeállítású német csapat.
Az idei verseny szenzációja, hogy volán mögé ül a négyszeres Forma–1-es világbajnok Alain Prost, aki így megmérkőzhet régi ellenfelével, a meghívást ezúttal is elfogadó Schumacherrel. JörgMitze, a düsseldorfi stadion ügyvezető igazgatója ezek után bizonyos abban, hogy nem lesznek üres székek az ötvenezer nézőt befogadó arénában.