Nevében Dakar
A rendezők meghosszabbították a nevezési határidőt, ezért volt idő arra, hogy néhány délamerikai autós és motoros nekibátorodjon, ám a megszokottnál így is „soványabb” mezőny, 141 autó, 161 motor és 53 kamion lódult neki a mintegy kilencezer kilométeres kalandnak.
Fájdalmas érvágás a rendezőknek, hogy a „törzstag” Mitsubishi kiszállt a show-ból: mintha a Ferrari távozna a Forma–1-ből. Az eddigi harminc versenyből tizenkettőt nyert a japán csapat; 2001 és 2007 között történetesen megszakítás nélkül diadalmaskodott. Még szerencse, hogy az emblematikus Dakar-figura, Stephane Peterhansel szerződést kapott; a kilencszeres bajnok francia – hatszor nyert motorral, háromszor autóval – ezúttal egy BMW-vel próbálja megszerezni jubileumi elsőségét. Nem lesz könynyű dolga, ugyanis a német gyár még sosem diadalmaskodott a Dakaron. A rutinos sivatagi rókák közül ott van Carlos Sainz (Volkswagen), Joan Roma (BMW), Robby Gordon (Hummer), és rajtol a címvédő Giniel de Villiers (Volkswagen) is, viszont a 2006-os bajnok (korábbi síző) Luc Alphand hiányzik, mert nem talált magának csapatot.
A motorosoknál az egyaránt kétszeres bajnok, Marc Coma és Cyril Despres a legnagyobb név; miután egymást váltogatva nyerték a legutóbbi négy versenyt, e logika mentén haladva ezúttal az utóbbinak kellene győznie...
Hosszú idő után ezúttal nincs magyar részvevője a Dakarnak. Honfitársaink – elsősorban anyagi problémák miatt – egyöntetűen úgy döntöttek,hogy kihagyják a 2010-es eseményt, és inkább a jövő évi, ismét Európából startoló erőpróbára készülnek.