Toyota: az utolsó kör
Az idei sorozatban a konstruktőrök vetélkedésében ötödik lett a Toyota, megelőzve olyan rangos csapatokat, mint a (Forma-1-ből ugyancsak távozó) BMW, a Williams vagy a Renault, ám a győztes Brawn GP, illetve a második Red Bull látótávolságban sem volt. A Toyota egyetlen esztendőben sem végzett dobogós helyen, a nyolc szezonban összesen 278,5 pontot szerzett; a Brawn GP csak az idén 172-t... A 2009-es egyéni versenyben Trulli a nyolcadik, az utolsó két futamról sérülés miatt hiányzó Timo Glock a tizedik helyen végzett, ami a huszonöt, a szezon során lehetőséget kapott pilóta rangsorában nem rossz teljesítmény; igaz, nem is emlékezetes.
A váratlannak tesző döntés oka, hogy az anyacég fennállásának legveszteségesebb évét zárja 2009-ben, és miután a vezetőség úgy ítélte meg, hogy jövőre sem várható pozitív változás az autóeladásokban, felhagy a Forma-1-es versenyzéssel. A hírt - könnyeivel küszködve - Jamasina Tadasi csapatfőnök jelentette be. A kivonulással nem csupán a két pilóta, továbbá a beugróként figyelemre méltó teljesítményt nyújtó Kobajasi Kamui válik munkanélkülivé, de az a 750 alkalmazott is, aki a csapat körül, illetve a kölni főhadiszálláson dolgozott. (A cégtől származó információk szerint a Toyota évente mintegy 300 millió dollárt költött a csapatra.)
A Honda tavalyi evakuálása után a mostani távozás egyúttal azt is jelenti, hogy a Forma-1-ben nem lesz japán istálló, ezáltal mindössze három motorgyártó (Ferrari, Mercedes, Renault) marad. A Toyota azt már júliusban bejelentette, hogy nem él a "vetésforgó" adta lehetőséggel - a páratlan években a szuzukai, a párosakban a saját, a Fudzsi-hegy mellett található pályáján rendezték a Japán Nagydíjat -, vagyis jövőre megint Szuzuka lesz a házigazda.
Mint ismeretes, néhány napja a Bridgestone, az F-1 kizárólagos gumiszállítója döntött úgy, hogy a következő szezon után feladja pozícióit a száguldó cirkuszban.
A svéd Mattias Ekström nyerte a pilóták immár hagyományos évadzáró dzsemboriját, a Bajnokok versenyét, amelyet első alkalommal rendeztek Kínában. A pekingi Madárfészek stadionban kialakított alkalmi pályán olyan sztárok indultak, mint a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher, az idei első Jenson Button, a második Sebastian Vettel vagy az egy pont hátránnyal rali vb-ezüstérmes Mikko Hirvonen. A nemzetek versenyét (sorozatban harmadszor) a Schumacher, Vettel alkotta német csapat nyerte, a bajnokok bajnoka a döntőben éppen Schumachert legyőző Ekström lett, ugyancsak harmadik alkalommal.