Gyógyulj meg, Felipe Massa!
"Milliméterre a haláltól."
"Koponyáján acélrugó ütött léket."
"Csoda, hogy még él."
Kell-e mondani, milyen hangulat uralkodott vasárnap délelőtt a Hungaroringen... A Ferrari brazil pilótájának szombati, címlapos drámája - amikor is az előtte haladó honfitárs, Barrichello autójáról leszakadt, nyolcszáz grammos rugó fejen találta - mindenkit elborzasztott, s bár jelenleg úgy fest, hogy a koponyatörést követően az Állami Egészségügyi Központban életmentő műtéten átesett, mesterségesen altatott, majd vasárnap rövid időre fölébresztett klasszis felépülhet, a 260 kilométer/órás sebességnél bekövetkezett baleset pillanatait aligha felejti el bárki is. Miként némely vasárnap megjelenő lap végletekig nagyított, a roncsolt fejrészre fókuszáló fotói is megmaradnak az emlékezetben, csak éppenséggel más előjellel...
A futam előtti órákban - diszkrét tónusban - Bernie Ecclestone jogtulajdonos és Varga Zoltán sportot felügyelő önkormányzati miniszter bejelentette: a Magyar Nagydíj 2011-ben lejáró szerződését 2016-ig meghosszabbították. Mind ez idáig csupán a szándék volt biztos, most már az aláírások is szerepelnek a dokumentumon, amelynek értelmében 2012-től 2016-ig nem az eddigi tíz százalékkal emelkedik a jogdíj éves mértéke, hanem - mint Varga fogalmazott: "kemény és korrekt tárgyalások végén" - hét és fél százalékkal. Az idén fizetendő összeg - a tavalyi 18,2 millió dollár után - 20 millió dollárt, azaz csaknem 3,8 milliárd forintot tesz ki; a szakemberek szerint e kiadás az idegenforgalmi bevételekből bőséggel "visszajön". Más kérdés, hogy a gazdasági válság hatására ebben az évben kevesebb nézőt vonzott a Grand Prix; a célegyenest "kísérő" lelátón például jócskán maradt üres szék...
Akik viszont ott ültek, élesben láthatták, amint a pole positiont elfoglaló Alonso kiröpül a nyitány után, a negyedikként startoló, Hamilton pedig kőkemény manőverekkel igyekszik előrébb jutni. A két Red Bull-menő közül a másodikként rajtoló Vettel "beragadt", Webber pedig csatába bonyolódott a brit címvédővel: először "átadta" neki a második helyet, ám rögvest visszaelőzte őt... Időközben a hetedikként induló Räikkönen fölkapaszkodott negyediknek, s száguldott Alonsóék után. Így jutottunk el a tizenkettedik körig meg a már készülő eposzokig, hogy tudniillik mennyire följavult Mogyoródra ennek az Alonsónak a Renault-ja, amikor is a spanyol versenyző kiszaladt a bokszba, visszatérvén pedig - a szerelők hibája folytán - elhagyta kocsija jobb első kerekét. Kisvártatva véget is ért számára a Magyar Nagydíj - ijesztő, ahogyan itt le-leestek az alkatrészek az autókról; a spanyol exvilágbajok gumija is pattogott szépen az aszfalton -, Hamilton pedig élt a lehetőséggel, s az élre állt. Aztán az egyszerre kiálló Webber és Räikkönen összecsapott a bokszban: a lelátói hűhától kísért szervizútbéli esemény végén a finn pilóta benyomta magát az ausztrál kolléga elé. Eztán a Red Bull újabb rossz hírt könyvelhetett el, tudniillik a megméretés eleje óta permanens gondokkal küszködő, a rajt adok-kapokjából rosszul kijövő Vettel kénytelen volt búcsút inteni a mezőnynek.
Hamilton, Räikkönen, Webber: a hetvenkörös verseny középső szakaszán ez volt a sorrend, s a technikás pályán végignézve valami azt súgta, aligha lesz változás az élen... A trió mögött amúgy jobbára a Rosberg, Glock, Trulli, Kovalainen négyes igyekezett; s hogy hová tűnt az éllovas Button? Noha darab ideig Hamilton mögött autózott, élmenő pályatársai után lassan őt is tankolni szólították, így - bukva átmeneti helyzeti előnyét - visszakerült a "szürkék" közé.
Mármost a sorrend valóban nem változott: az eddig mélyrepülő McLaren - Hamilton győzelmével - "hozta" Magyar Nagydíjat, egyebekben pedig...
Egyebekben pedig maradjunk annyiban, hogy gyógyuljon meg Felipe Massa.
Magyar Nagydíj: 1. Lewis Hamilton (brit), 2. Räikkönen (finn), 3. Webber (ausztrál), 4. Rosberg (német), 5. Kovalainen (finn), 6. Glock (német), 7. Button (brit), 8. Trulli (olasz).
A pontverseny állása: 1. Button 70, 2. Webber 51,5, 3. Vettel 47, 4. Barrichello (brazil) 44, 5. Rosberg 25,5, 6. Trulli 22,5, 7. Massa (brazil) 22, 8. Hamilton 19, 9. Räikkönen 18, 10. Glock 16.
A Renault-istállót kizárták a következő Forma-1-es futamról, miután Fernando Alonso autójának egyik kereke elszabadult a Magyar Nagydíjon. A versenybírók szerint az incidens azért következett be, mert a bokszkiálláskor a kereket rosszul szerelték össze, és a versenyzőt ennek tudatában engedték ki a pályára. (MTI)