Manchester: megtalálni Indiát

A Manchester United labdarúgócsapata - mint jól működő vállalkozás - új piacok felkutatására és meghódítására törekszik. Az angol klub az év második felében Indiában is terjeszkedik: első lépésben az éjszakai életéről is híres Mumbai városában nyílik "vörös" kávézó/pub. A látogatók a falakra rögzített kivetítőkön nézhetik a találkozókat, s természetesen az egylet ajándéktárgyait is megvásárolhatják. A legnagyobb egyesületek esetében megszokott, hogy pénzügyi megfontolásokból Ázsiában turnéznak nyaranta, de a kontinensnyi területű és lakosságú India eddig nem tartozott a kiemelt célpontok közé.

Az MU például még sohasem járt az országban, ennek ellenére az együttes rendkívüli népszerűségnek örvend. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a futballvállalat az év elején szponzorációs szerződést kötött az indiai Bharti Airtel telekommunikációs céggel. A "krikettőrült" Indiában olyan korábbi manchesteri sztárok, mint David Beckham vagy Cristiano Ronaldo már-már nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatalok között, mint a helyi krikettjátékosok legjobbjai.

A Manchester tervezett beruházásának sikerét sejteti, hogy a legérdekesebb mérkőzések, így a világbajnoki találkozók, a legnépszerűbb klubtornák összecsapásai vagy a United bajnoki meccsei is több mint 50 millió tévénézőt vonzanak Indiában.

Ugyanakkor Bob Houghton, az indiai válogatott angol szövetségi kapitánya lépten-nyomon hangoztatja: az európai klubok nem az indiai futball fejlesztésében, hanem sokkal inkább kereskedelmi céljaik megvalósításában érdekeltek...

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.