Nyolcszázmillió, másodszor
A valós értéket messze meghaladó summát az röpítette a csillagos égig, hogy a Digi Tv új szereplő a piacon, s egy debütánsnak - a hozzáértők szerint - nagyjából másfélszeres, kétszeres pénzt kell ajánlania a befutáshoz. Nem érdektelen megjegyezni, hogy az RTL Klub 350 millió forintot ajánlott, majd - értesülve a Digi-projektről - "kiszállt". A Sport Tv viszont elszánt, annak dacára is, hogy nem "csupán" évi 800 millióról van szó, hiszen minden egyes meccsközvetítés gyártási költsége nagyjából másfél millió forint.
Információnk szerint a legnagyobb dilemmát az okozhatná, hogy a Digi szándéknyilatkozatában van egy pont, mely szerint a csatorna valamennyi NB I-es klub számára havi 2000 Digi-előfizetést garantál. Ám úgy tudjuk, a konkurens anyacége, a tőzsdén jegyzett száz legnagyobb amerikai vállalat között számon tartott Liberty Global - melynek európai vállalata a Chello Central Europe Zrt. - végső soron ezt is vállalná. A Sport Tv előnye, hogy mindkét adása másfél millió - a Sport 1 és a Sport 2 külön-külön további 700 ezer -, míg a Digi Tv összesen csak 600 ezer háztartásba jut el.
Az MLSZ elnöksége csütörtökön dönt, de jellemző a mai magyar futballra, hogy holnap naptáregyeztető értekezletet tartanak a szövetségben. A tanácskozás témája - elvben - az lenne, hogy melyik találkozót játsszák pénteken, mi lesz az NB I-es műsor szombaton, és melyik meccs kerül vasárnapra. Meg hogy mikor kezdődik a mérkőzés és a közvetítés.
"A Sport Tv vállalta a Digi Tv ajánlatát, sőt bizonyos szempontból még javított is rajta. Ettől kezdve már csak formális döntést kell hozni; az elnökségnek csupán annyi dolga van, hogy rábólint a Sport Tv szerződésére" - nyilatkozta Kisteleki István MLSZ-elnök az MTI-nek.