Ferrari a plafonon
Már az is komoly - nem kizárható, hogy végzetes - érvágás lenne a száguldó cirkusz számára, ha a jelenlegi tíz csapat helyett csupán hat versengene, ám a Ferrari kiszállása önmagában is annak tetszik. Ez az egyetlen istálló ugyanis, amely az F-1 1950-es debütálása óta megszakítás nélkül versenyez; már ezzel a legtekintélyesebb csapat valamennyi közül. Eredményességben sincs párja, hiszen versenyzői eddig 209 futamon győztek - a második McLaren 162-nél, a harmadik Williams 113-nál tart -, tizenhatszor nyerte el a konstruktőri világbajnoki címet, továbbá tizenötször ferraris versenyző végzett a pontverseny élén. A Ferrari a technikai fejlesztés terén is mindig az élen járt; telt rá az évi mintegy 350 millió dolláros működési keretből. Igaz, az idei költségvetést - a gazdasági válság miatt - közel húsz százalékkal csökkentették, ám a 280 millió dollár még mindig jelentősen több, mint 40 millió font.
A költségvetési plafon az ellenzők szerint kétféle bajnokságot eredményezne: azok a csapatok, amelyek pártolják a FIA döntését, óriási technikai szabadságot kapnának, míg azoknak, amelyek továbbra is megszorítás nélkül akarnak költekezni, számos korlátozást kellene betartaniuk. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke, aki egyben a FOTA (az F-1-es csapatok érdekvédelmi szövetsége) vezetője is, a jövő heti Monacói Nagydíj előtt ül le egyeztetni Max Mosley FIA-elnökkel a 2010-es szabályokról. Nem könnyíti meg a tárgyalópartnerek helyzetét, hogy Mosley néhány napja kijelentette: "A Ferrari nélkül is meglennénk!" Az idő mindenesetre sürget, ugyanis a jövő évi világbajnoki sorozatra május 29-ig lehet jelentkezni.