„Tévéreklámok” Facebookon

A tőzsdére lépéssel kikövezett úton továbblépve új bevételek után néz a Facebook: egy friss elképzelés szerint 15 másodperces reklámklipeket helyeznének el az életkor, nem és ország szerint kiválogatott felhasználók hírcsatornáiban. A kisfilmek megtekintését nehezen lehetne kikerülni – azok azonnal elindulnak majd, ahogy az adott user belép az oldalra –, és a kiválasztott nézőknek legfeljebb indirekt előnyük lenne belőle.

Korábban már felmerült, hogy a Facebooknak lehetne egy teljesen reklámmentes, de fizetős „prémiumverziója”, aki pedig nem ad pénzt a jelenlétért, az a reklámok megtekintésével fizetne az oldal szolgáltatásaiért (jelenleg egyébként ez az egyik releváns üzleti modell az online médiában).

Ha viszont az oldal alapértelmezésben ingyenes, és csak annak kell reklámot néznie, akit az adatai alapján kiválasztanak, azt nem feltétlenül fogják díjazni a regisztrált felhasználók, és megindulhat az elvándorlás más közösségi portálok felé – legalábbis a pesszimistább kommentárok szerint.

A keserű pirula megédesítése végett a filmek csak a képernyő egyik szegletében, hang nélkül futnak majd, aki nagyobb méretben, hanggal akarja élvezni a reklámot, annak rá kell kattintania a felnyíló ablakra.

A megcélzott reklámozók – az elért felhasználók számától függően –egy és két és fél millió dollárt fizethetnek azért, hogy a filmjük megjelenjen a facebookozók privát felületein.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.