„Tévéreklámok” Facebookon
Korábban már felmerült, hogy a Facebooknak lehetne egy teljesen reklámmentes, de fizetős „prémiumverziója”, aki pedig nem ad pénzt a jelenlétért, az a reklámok megtekintésével fizetne az oldal szolgáltatásaiért (jelenleg egyébként ez az egyik releváns üzleti modell az online médiában).
Ha viszont az oldal alapértelmezésben ingyenes, és csak annak kell reklámot néznie, akit az adatai alapján kiválasztanak, azt nem feltétlenül fogják díjazni a regisztrált felhasználók, és megindulhat az elvándorlás más közösségi portálok felé – legalábbis a pesszimistább kommentárok szerint.
A keserű pirula megédesítése végett a filmek csak a képernyő egyik szegletében, hang nélkül futnak majd, aki nagyobb méretben, hanggal akarja élvezni a reklámot, annak rá kell kattintania a felnyíló ablakra.
A megcélzott reklámozók – az elért felhasználók számától függően –egy és két és fél millió dollárt fizethetnek azért, hogy a filmjük megjelenjen a facebookozók privát felületein.