A dátum szimbolikus, hiszen épp nyolc évvel korábban ismerhette meg a világ az első Androidot (amelyben – annak ellenére, hogy egy kissé suta telefonon prezentálták – sokan meglátták a világot egy évvel előbb sokkoló iPhone/iOS kihívóját).
Az Andromedáról azt állítják, hogy szintén korszakalkotó lesz, mivel az eddigi kétféle Google-platform, a számítógépekre szánt Chrome OS, illetve a mobilokra és tabletekre készült Android összeházasításával jön majd létre (ugyanezt lépte meg a Microsoft a minden hardverkörnyezetben életképes Windows 10-zel, ahol a számítógépes és a mobilos/tabletes változatnak azonos a magja). Az eddigi tippek alapján az Andromeda inkább az Androidhoz fog közelebb állni. Van olyan elképzelés is, hogy egy nagyobb képernyőfelbontáshoz és erősebb grafikához igazított Androidot kapunk – fölöslegessé téve az amúgy sem túl nagy sikerű Chrome OS-t –, kifejezetten a PC-k és a laptopok számára, a mobilkészülékeknél pedig megmarad a bejáratott Android elnevezés, de a szoftvermag itt is ugyanaz lesz.
A mobiltelefonok és a tabletek ma már jellemzően modulszerűen, azonos árkategóriákban ugyanazon részegységekből épülnek fel, a versenyt a hardveres képességek helyett inkább az operációs rendszerek tulajdonságai – kezelőfelület, praktikum, testre szabhatóság, felhasználói élmény stb. –, illetve az alkalmazások döntik el. Utóbbiak terén a számokat tekintve egyértelműen a Linux-alapú, nyílt forráskódú Android vezet, amelyre az igen elterjedt Java nyelven bárki írhat alkalmazást különösebb adminisztrációs korlátozások nélkül.
Pénztárca Androidra
Egy magyarországi pénzintézetnél is elérhető már az androidos pénztárcának nevezett fizetési megoldás, amelyben paypass mintájára az okostelefonja odaérintésével lehet fizetni, a mobilszolgáltató közreműködése nélkül. A technológia a Mastercard érintéses fizetőtermináljain használható.
Az iOS-nél a szabályok sokkal merevebbek: az iPhone SDK, vagyis a hivatalos fejlesztői környezet ingyen letölthető, ténylegesen fejlesztővé válni azonban csak az Apple engedélyével, évente 99 dolláros díj ellenében lehet, és az appok feltöltéséhez is a gyártó jóváhagyása kell. (A bonyodalmak ellenére a fejlesztők szívesen dolgoznak iOS-re, mert ebben a szubkultúrában sokkal elterjedtebbek a fizetős alkalmazások – ahol nem reklámok révén vagy más áttételeken keresztül, hanem közvetlenül fizetnek a vevők a szoftverért –, és a felhasználók átlagos fizetőképessége is magasabb.)
Ahogyan az Android, úgy az Andromeda üzleti modellje is a hardvereladásokra épül, vagyis a Google új operációs rendszere akkor lesz sikeres, ha fellendíti a készülékek forgalmát a saját szegmensé-ben. A kezdeti kínálatról október 4-ig keveset lehet tudni, de szinte biztosan érkezik egy bivalyerős hibrid (azaz billentyűzetes) tablet Bison kódnéven 12 colos kijelzővel, Intel i5 processzorral, akár 128 GB tárterülettel és 16 GB RAM-mal. Az igazán nagy dobást azonban az jelentené, ha az új operációs rendszer a Windowshoz és a Linuxhoz hasonlóan bármilyen számítógépre letölthető lenne, ezzel ugyanis talán a szendergő PC-piacot is fel lehetne rázni.