Feltölthető villanymozdony
A villamosított szakaszon a vonat a felsővezetékből kapott árammal megy, miközben feltölti akkumulátorait, majd a nem villamosított szakaszra érve az akkumulátorokban tárolt árammal fut tovább. Ehhez a kocsik padlója alatt lítiumion akkukat helyeztek el, amelyekkel a szerelvény száz kilométeres sebességet érhet el. Egy feltöltés egyelőre negyven kilométerre elegendő. Speciális fékekkel a fékezési mozgásenergiát árammá alakítják és visszatáplálják az akkumulátorokba.
Az új villanyvonat már túl van a próbafutáson, két év múlva állítják rendes forgalomba egy Japán keleti részén lévő szárnyvonalon. A két kocsis szerelvény utasterében ügyeltek a gazdaságos világításra, csak LED-fény forrásokat alkalmaztak. A feltölthető villanyvonat iránt máris nagy az érdeklődés, a következő években várhatóan gyorsan kiszorítják majd a dízel motorvonatokat. Az utasok is meg lesznek elégedve, mert a villamosított szakaszról a vonat folyamatosan tud tovább haladni a nem villamosított szakaszon, nem kell átszállniuk egyik szerelvényről a másikra, vagy hosszú percekig várni a mozdonycserére, mint nálunk, ha valaki például Budapestről a Balatonra utazik és Székesfehérváron akár húsz percig is eltart a mozdonycsere...