A 3D tévézés jövője
A 3D tévézés több gordiuszi csomóját vágta át az LG az új technológiájával, melyet pillekönnyű, és néhány eurós szemüvegekkel lehet nézni, ráadásul a szemet is kíméli. A cég egyik vezetője szerint a szemüveg nélküli technológia még nem kiforrott, és nagy kijelzőn nem is működik.
Jelenleg a világpiacon évi kétszázmillió LCD tévét adnak el, idén ennek már tíz százaléka lesz térhatású – mondta optimistánKwan Sup Lee, az LG alelnöke, amikor bemutatták a cég új technológiáját. Hozzáteszi, ez a jóslat bizonyosan nem jut a 2010-es előrejelzések sorsára, azokban ugyanis tízmilliós darabszám szerepelt, ám végül tavaly alig több, mint kétmillió 3D készüléket sikerült eladni.
Az LG újításának lényege, hogy kevésbé veszi igénybe a szemet és az agyat, mint az eddigi megoldások, például azért, mert a kép 240 hertzes, precízebb fényerő- és kontrasztszabályozással operál, a szemüveg pedigmentesmindenféle elektronikától. Az Alain Mikli divattervező tervezte könnyed kiegészítő az alelnök szerint öt euró alatt lesz, és még az újságosnál is kapható lesz, ha pél dául valaki egy alkalmi vetítésre barátokat hívna. Ilyen ár mellett az sem jelenthet gondot, hogy a tévé megvételekor egy nagyobb család minden tagja kapjon szemüveget, nem kell tehát osztozni azon –mondja a szakember a technológia bemutatóján, ám az igazán fontos dolgot csak kérdésre árulta el: várakozásaik szerint a 42 inches változat masszívan 1500 euró alatt marad majd minden EU-piacon. Ez a képernyőfajta monitorba és bármilyen más eszközbe is beszerelhető, így az eddigieknél lényegesen gyorsabban terjedhet – mondta Lee.
Alighanem a technológia elterjedtsége lehet a kulcsa a tartalomszűkösségnek is, ami a 3D tévézés másik nagy problémája, lévén, a kevés néző okán ma még a legnagyobbak sem fektetnek be valami merészen a 3D-tartalom gyártásába. – Ha nő a térhatású tévék száma, egyre több műsor készül majd 3D-ben, és lehetnek olyan hirdetők is, akik elvárják majd a 3D-képességet. Alighanem ez lesz a vízválasztó – mondta az LG-alelnök, ám hozzátette: a technológia sikerének továbbra is kulcsa, a 2D-kompatibilitás, azaz a hagyományos műsorok minősége nem romolhat!
Az új paneleket a hírek szerint a Toshiba is használni fogja, s az LG Display (a cég LCD-gyártó leányvállalata) a Sonyval is tárgyal, a meg nem erősített hírek szerint.
Erősítheti a 3D tévék terjedését az is, hogy a mobilokba a jövőre már 3D kamerákat építenek be a leginnovatívabb gyártók, márpedig, a szakértők szerint a felhasználók által generált tartalom egyre fontosabb szerepet tölt be az iparágban, s egyre inkább meghatározza a vásárlók igényeit.