Filléres okostelefon
Berobbantotta az okostelefon piacot a Huawei, amely a berlini IFA háztartási és szórakoztatóelektronikai kiállításon bemutatta legújabb okostelefonját, amely piacoktól függően 100 és 200 dollárba kerül majd.
Az IDEOS nevű készülék 2,8 inches QVGA felbontású kijelzőt, 7,2Mbps-os HSDPA és n szabványú WLAN-kapcsolatot kapott. A 600 megahertzes Qualcomm processzor mellett a legújabb, Android 2.2-es operációs rendszer dolgozik a készülékben.
Külső fényérzékelő, gyorsulás- és közelségszenzor is van benne, hogy a multimédiás szolgáltatások és a játékképességek is komfortosak legyenek. Az IDEOS a közeljövőben teljes családdá válik, 2,8 és 3,8 inches képernyőváltozatokkal. Az ár első hallásra sem sok, különösen akkor, ha tudjuk: ez a készülék nagykerára, de a mennyiségi kedvezmények és a készüléktámogatások miatt a kiskereskedelmi ár ennél jóval alacsonyabb lesz, azaz várhatóan most valósul meg a tizenötezer forintos okostelefon.
Eközben a telefonbizniszben is a 3D a vonzerő. A Sharp például olyan mobilprototípust állított ki, melynek képernyője is háromdimenziós képet ad, ám kamerája is olyan képet állít elő, amely térhatású élményt ad, s ezt képes továbbítani akár egy másik mobilra, akár egy igazi háromdimenziós tévére.
Tartalom nélkül a legjobb készülék is csak technikai újítás
A legjobb készülékek sem többek öncélú technikai újításnál tartalom nélkül –mondták a magyar felhasználók azt követően, hogy az IFA szakmai napját megelőzően Steve Jobs, az Apple vezére is bemutatta cége újításait, melyek közül sokat addig nem élvezhetnek a magyar felhasználók, amíg az iTunesból nem vásárolhatnak jogtiszta tartalmakat, vagyis az Apple nem állapodik meg a hazai jogvédő szervezetekkel.
Pedig az iTunes Store-ból az indulása óta 11,8 milliárd felvételt, 450 millió sorozatepizódot és 100 millió filmet töltöttek le, s már negyvenmillió elektronikus könyvet is eladott az Apple. A világon 160 millió ember már rendszeresen vásárol pénzért tartalmat, csak az Apple rendszerében.
Alighanem ez ösztökélte a céget, hogy felújítsa az eddig nem túl sikeres Apple-TV projektjét. A számítógép nélkül is használható, a zenéket, filmeket az internetről is letölteni képes, de a tévén megmutató készülék kisebb lett, és száz dollár alá árazták, azt remélve, hogy minél többen vásárolnak HD-felbontású filmeket öt dollárért, vagy nézik meg kilencvenkilenc centért a sorozatok egyes epizódjait reklámmentesen.
Az online tartalompiac már robbant, köszönhetően a több mint 275 millió eddig eladott iPOD-nak is. Így aztán Steve Jobs bejelentette a Pinget, a cég zenei-közösségi szolgáltatását, amelyben nyomon követhetők az ismerősök aktivitásai (milyen zenét hallgatnak vagy nézek), de zenei érdeklődés alapján is barátkozhatnak az emberek. E bejelentése talán nagyobbat durrant az új termékeknél is: minden iPOD összement, a legnépszerűbb, a nano modell érintőképernyős, multitouch felülettel működik ezentúl, míg a Touch-modell még vékonyabb lett, mégis minden oldalon tartalmaz kamerát, amellyel nemcsak egy kiváló minőségű videotelefon-szolgáltatásra vehető igénybe, de egy kézi videofelvevő és szerkesztő is egyben, a beépített szoftvereknek köszönhetően.