Hipergyors helikopter
A berepülésére most már kész X2 típusjelzése arra utal, hogy két, egymás felett szembe forgó, felülről két X-nek látszó négylapátos rotorja van. Ez önmagában még nem újdonság, hiszen az orosz Kamov-gyár 1965 óta sikerrel készít ilyen kétrotoros modelleket, amelyek előnye, hogy a két szembeforgó rotor forgatónyomatéka kiegyenlíti egymást, ezért elhagyható a hosszú törzs és annak végén az egyrotorosok nyomatékkiegyenlítő kis légcsavarja.
A Sikorsky X2 különlegessége, hogy bár emelkedését, irányváltását, lebegését a kettős rotorok lapátjainak állásszög-változtatásával kormányozzák – a szokatlanul erős, 1800 lóerős légcsavaros gázturbina külön tengellyel még megforgat egy, a test végébe épített, hatlapátú előretoló légcsavart is. Ezzel a kétszemélyes, 5,7 m hosszú X2 óránként 460 km-es sebességet érhet el és 1300 kilométeres távolságra repülhet el.
A Sikorsky X2 lényegében egy koncepciót bizonyító prototípus, amelynek elvén sebességi világrekordra törő változat, teherszállító repülő daru, de 12 személyes gyors utasgép is épül majd. Az utóbbival remélik elhódítani a nagyjából 500 km/órával utazó merevszárnyú kis vállalati repülőgépektől a piacot, mert a hasonlóan gyors X2 helikopterek előnye a sebességük mellett, hogy a városközpontokban is le- és felszállhatnak. Közben a Kamov-gyár is megkezdte az előre is hajtó motorokkal, gázturbinákkal felszerelt, gyorsabb, és nagyobb kétrotorosok gyártását.