Tévedésnek helye nincs: ami kék, az BKV
A közlemény szerint ma Budapest utcáin többféle megjelenésű, állapotú autóbusz jár, ami sem városképi, sem azonosíthatósági szempontból nem előnyös. Az elmúlt években minden egyes típusnál eltérő színtervet alkalmazott a BKV, így az Ikarus 200-as buszok sötétkék színe után az Ikarus 400-as típusnál a zöld is dominánsként került elő, majd a 7-173 gyorsbuszok piros színezést kaptak, végül a buszpark egy része ezüstös fényezést kapott.
Hozzátették, hogy időközben türkizkék frankfurti használt buszok, sárga-kék és ezüst brüsszeli csuklósok, színátmenetekkel tarkított szürke-narancssárga-zöld színeket is magukon viselő IK-412-es buszok jelentek meg.
A BKK szerint ez az utasoknak teljesen áttekinthetetlenné tette, mely buszokon érvényes a jegyük, bérletük, és mely közlekedik a BKK megrendelésében. A változással a buszok beazonosíthatók lesznek, ami könnyebbséget jelenthet a vidéki, külföldi használók számára abban, hogy megállapítsák: a budapesti közlekedési jeggyel, bérlettel milyen buszokat vehetnek igénybe azokban a megállókban, amelyek közösen például a Volánbusszal vagy épp a városnéző úgynevezett hop-on-hop-off buszokkal.
Jelezték, hogy az új árnyalat nem régit vált le, mivel "az elmúlt 20 évben nem volt két busztípus, amit a BKV azonos módon fényezett volna le".
A társaság arra is kitért, hogy a buszok átszínezésének nincsenek extra költségei, mert az idén a buszfelújítások és a használt buszok honosítása miatt a buszállomány jelentős részének, mintegy 100 busznak az átfestése egyébként is szükséges, valamint át kell festeni az újonnan forgalomba állítani tervezett 150 járatot is.
A teljes flotta a tervek szerint négy-öt éven belül lesz egységes.
A BKK tájékoztatása szerint egyelőre forgalomba még nem állt járműveken tesztelik a színt, végleges döntés csak ezt követően születhet az árnyalatról.