Iszunk, de csak ritkán rombolunk a céges bulikon
A hoteltulajdonosok szerint a céges csapatépítő tréningek 93%-án fogyasztanak alkoholt, a válaszadók több mint harmada úgy nyilatkozott, hogy szinte mindig iszogatással végződnek az ilyen rendezvények.
"Abból is látszik, hogy a vállalati rendezvények központi eleme az evés-ivás, hogy a megkérdezett szállodatulajdonosok közül a legtöbben eleve gasztronómiai és italkóstoltató programokat ajánlanak a csapatépítőkre" – tette hozzá Telek Zoltán, a KonferenciaHotelek.hu termékmenedzsere. A szakember ugyanakkor megjegyezte, hogy egyre többen próbálnak kitörni ebből a körből, és például egészségmegőrző csomagokat, bio- és vegetáriánus menüsorokat kínálnak a vállalatoknak.
A céges bulik résztvevői általában kulturáltan viselkednek, a hoteltulajdonosok felének még soha nem okoztak kárt a csapatépítő tréningek résztvevői. A megkérdezettek mintegy 40%-ának viszont voltak emlékezetes esetei is: leggyakrabban összetört bútorokról, vörösborral lelocsolt szőnyegről számoltak be, de volt olyan is, hogy a céges rendezvény után több mint 600 000 forintért kellett felújítania a tulajdonosnak az éttermet.
Egy napig tart a lazítás
Az átlagos csapatépítő tréning 2 napos, az általában péntekre tervezett program és az esti buli után csak egy éjszakát töltenek a résztvevők egy szállodában. A legnépszerűbb célpontok a Budapesttől egy óra alatt elérhető helyszínek, illetve a vízparti vagy wellness szolgáltatást kínáló hotelek. A felmérésben részt vevő szállodák mintegy 40 százalékánál van lehetőség a közelben vízi sportokra a csapatépítő program részeként.
Ezeket a rendezényeket általában tavasztól őszig szervezik, télen inkább a többnapos budapesti tanfolyamok, "hivatalos" rendezvények jellemzőbbek – ezek nagy részénél azonban a vállalatok már nem foglalnak szállást a résztvevőknek, vagy csak akkor, ha külön kéri egy vidéki jelentkező. Az átlagos foglalások jellemzően 55 főre szóltak, mintegy félmillió forint értékben.