Hús- és tejipari cégnél járt a Coop Rally

A kitartóan zuhogó esőben a IX. Coop Rally még ennél is kitartóbb sofőrjeit gazdag hústálak fogadták csütörtökön a Kométa 99 Zrt. kaposvári üzemének udvarán felállított sátrakban. A szakmai rendezvény harmadik állomásán Tóth László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának tagja elmondta, hogy a Coop és a Kométa együttműködése nagy múltra tekint vissza, a kétoldalú forgalom a húsipari vállalattal milliárdos nagyságrendű. A húsipari cég ősztől újításokkal rukkol elő – jelentette be –, termékeiből ugyanis kivonja a szóját, és a hús arányát 70-80%-ra emeli.

Giacomo Pedranzini, a Kométa 99 Zrt. ügyvezető igazgatója magyarul köszöntötte a megjelenteket és elmondta: cége második alkalommal ad helyszínt a ralinak, amelyen ugyanakkor már nyolcadszor vesz részt. A Coop üzletláncnak nagy szerepe van abban, hogy a termékeik eljussanak a kis falvakba is, hangsúlyozta, ahol az ott élőknek gyakran nincs lehetőségük messzebbre utazni, hogy bevásároljanak.

Pedranzini megerősítette a korábban elhangzottakat: termékeik szeptember 1-jétől szójamentesen, megnövelt hústartalommal készülnek, és a sok közül be is mutatott kettőt, a szokásos 50 helyett 70%-os hústartalommal készülő párizsit, illetve a 80% húst tartalmazó extra sonkát.  Hozzátette: mostantól a termékek, gondolva az allergiásokra, egyúttal laktóz-, glutén- és tejfehérjementesek is.

Jakó Gergely, a Somogy megyei közgyűlés alelnöke azt emelte ki, hogy a Kométa élen jár a munkahelyteremtés terén, mivel elsősorban a környékbeli sertéstermelőktől vásárolja termékei alapanyagát.

Kaposvárott történelmi gyökerei vannak az élelmiszeriparnak és a mezőgazdaságnak, mondta el a város alpolgármestere, Tóth István. A Kométa pedig vezető szerepet játszik a város gazdasági életében, közel ezer család megélhetését adja. Az önkormányzat a közelmúltban maga is vásárolt tulajdonrészt az üzemben.

A rali harmadik állomásáról, az akadálypálya teljesítése után, a versenyzők Marcali felé vették az irányt, ahol a Sole-Mizo Zrt., az ország két túrórudi-gyárának egyike működik. A résztvevőknek itt lehetőségük nyílt gyárlátogatásra is – az egész testfelületet takaró védőruhában bepillantást nyerhettek az édesség gyártási folyamatába. A katonás sorokban, méltósággal vonuló kis túrórudakat előbb lehűtik, majd csokival burkolják be a gyártósoron, mielőtt végül megkapják a csomagolást.

Takács László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának tagja a sajtó képviselőinek elmondta, hogy a Coop és a Sole-Mizo Zrt. immár tizenöt éve működik együtt sikeresen, tavaly a forgalom hárommilliárd forintra rúgott. A Coop nem csak a tejipari cég termékeit forgalmazza, hanem annál sajátmárkás termékeket is gyártat.

A tejipari vállalkozás kezdetektől fogva részt vesz a Coop Rallyn, de ez az első alkalom, hogy külön állomáshelyként lehetőséget kaptak a bemutatkozásra is, mondta Szilágyi László a Sole-Mizo Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója. A Bonafarm Csoport, amelynek tagja a Sole-Mizo és a Pick is, a Coop láncolat egyik legjelentősebb beszállítója. A cég évente 300 millió liter nyers tejet dolgoz fel, a teljes mennyiséget hazai termelőktől vásárolja meg.

Mint elmondta, az ország egyik legrégibb tejtermelő helye egyúttal a vállalat legfiatalabb tejüzeme. A Sole-Mizónak Szegeden, Csornán és Bácsbokodon is van tejüzeme, a marcali a teljes forgalom 8-10 százalékát adja.

A rali első napja Zalakaroson ért véget, ahol az autós rendezvény indulói megismerkedhettek az elért részeredményekkel.

 

A IX. Coop Rally által támogatott tartalom

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.