A Balaton fővárosában folytatódott a IX. Coop Rally
Pénteken Siófokon, a Sió-Eckes Kft.-nél kezdődött a IX. Coop Rally második napja. A házigazdák nevében Barna János kereskedelmi igazgató köszöntötte az érkezőket, aki elmondta: cége igazi magyar termékeket gyárt, hiszen a feldolgozott gyümölcs túlnyomó többsége hazai termelőktől származik. Idén 13 ezer tonnát dolgoznak fel, most épp az almánál tartanak – ez utóbbiról a rali résztvevői maguk is meggyőződhettek egy gyárlátogatás során. Az ország egyik legnagyobb gyümölcsfeldolgozó vállalkozásának igazgatója büszkén számolt be az utóbbi évek fejlesztéseiről, az új összetételű és kiszerelésű, tartósítószereket és egyéb idegen anyagokat nem tartalmazó gyümölcslevekről, amelyek egy része – követve a vásárlói igényeket – kifejezetten a legkisebbeknek készül.
A vállalat a Coop-üzletek legrégibb partnereinek egyike – a kapcsolatok még a szövetkezeti időkre, a hetvenes évek második felére nyúlnak vissza, és mindmáig igen sokrétűek és eredményesek – hangsúlyozta Mersich Mátyás, a CO-OP Hungary Igazgatóságának tagja. A tavalyi forgalom 870 millió forint volt az üzlethálózatban kapható 41 féle Sió-termékből, köztük a tíz sajátmárkás italból, és az együttműködésben még igen sok tartalék van – mondta.
Dr. Balázs Árpád, Siófok polgármestere ugyancsak kiváló kapcsolatokról számolt be. Nem csak amiatt, mert a Sió-Eckes a legnagyobb adófizetők egyike, hanem azért is, mert a cég sokat tesz közvetlen környezetéért. A gépjárműforgalom várható növekedésének tudatában például évekre előre kifizette a helyi adót, hogy minél előbb megépüljön az az elkerülő út, amelyen rövidebb úton, a környezet kisebb terhelésével érkezhet hozzájuk az alapanyag.
A rali hatodik állomása az Unilever Magyarország Kft. Algida Jégkrémgyára volt Veszprémben, ahol a versenyzőknek ismét feladatokat kellett megoldaniuk. Míg az előző állomáson a szokásos tesztlapon kívül a súlyérzéküket tehették próbára – minél pontosabban el kellett találniuk, mennyi is lehet három kiló alma –, az újabb helyszínen a csapatok egyik tagja bekötött szemmel három gombóc fagylaltot adagolt a másik által tartott tölcsérekbe – a pontokba átszámított eredményt az igénybe vett idő is befolyásolta. Később a színfalak mögé is bepillanthattak: megnézhették, hogy készül az angol megrendelésre épp akkor gyártott Magnum Mint.
A Coop és az Unilever közel húszéves kapcsolatára hívta fel a figyelmet Vágóné Balla Eszter, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatósági tagja. Kiemelte: a világcég 190 országba több mint 400 terméket szállít, a jeges finomságokat előállító veszprémi gyár ebben a termékkörben a Coop-hálózat egyedüli országos beszállítója.
2010 után immár második alkalommal üdvözölte a Coop Rally résztvevőit Gyenes András, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, aki korábban versenyzőként is részt vett a ralin. Az igazgató elsősorban a 2010-ben indult, a fenntartható fejlődést középpontba helyező globális stratégia megvalósulására hívta fel a figyelmet. A részleteket illetően Szatóri László, az Unilever Veszprémi Algida Jégkrémgyárának igazgatója elmondta: a fenntartható fejlődés jegyében az Unilever vállalta, hogy 2020-ig világszinten felére csökkenti az energiafelhasználást, és nagymértékben csökkenti a károsanyag-kibocsátást is. Büszkeségük a 12 ezer raklapos kapacitású új hűtőház, amely – felváltva a korábbi, mindössze 1800 raklap befogadására alkalmasat – jelenleg Európa egyik legkorszerűbb hűtőháza. Innen az áru 80%-a külföldre kerül – jut belőle Ausztráliába és Szingapúrba is – a fennmaradó 20% Magyarországon kel el.
A gyár már eddig is komoly eredményeket ért el a fenntartható fejlődés terén. 20%-kal csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, a csapadékot gyűjtik és újrafelhasználják, és újrahasznosítják hulladékhő egészét is – tudatta az igazgató.
A IX. Coop Rally által támogatott tartalom