Wizz: Ötven gép az Airbustól
Ötven géphez ért a Wizz. Nem, nem a flottában, ott már 52 madárka repül, hanem ötven gépet adtak már át a cégnek Toulouseban. A HA-LYE tegnap időben, még világosban szállt fel, miután megvolt az ünnepélyes átadás, s a cég, valamint a hatóság munkatársai felcipelték a fedélzetre a gép csaknem fél mázsát nyomó dokumentációját.
Az ünnepélyes átadás körülbelül ahhoz hasonlított, mint amikor az ember átveszi a szalonban a legújabb autóját. Kicsit több vele a papírmunka, a Wizz munkatársai már napokkal korábban megérkeztek Toulouse-ba, elvégezték a tesztrepüléseket, végrehajtották a megfelelő módosításokat a gépen - ha valamelyik mutató nem hozza az elvárt értéket -, átnyálazták a papírokat a jogászokkal és a Nemzeti Közlekedési Hatóság munkatársaival. Ha minden kész, az átadás-átvételben közreműködő munkatársak kezet fognak, gratulálnak egymásnak a jól végzett munkához, a személyzet beszáll és felszállnak.
Kedd este annyival volt különb a történet, hogy megjelent az Airbus régiós eladásokért felelős alelnöke, Chris Buckley, az Airbus régiónkért felelős kereskedelmi vezetője, Diederick Pen, a Wizz Air üzemeltetési vezérigazgató-helyettese, valamint a san franciscoi Jackson Square Aviation képviselője, amely a gép megvásárlását finanszírozta. És akkor, milyen szép jelenet, amikor a beszéd közben elgurul mögöttünk az A380-as, s hirtelen mindenki arra fordul. Senki nem veszi udvariatlanságnak a beszédek iránt hirtelen megszűnő érdeklődést... :-)
Ez a cég számításaim szerint a kilencedik, amelyik együttműködik a Wizz Airrel. (A többi: Gecas, Mitsubushi, HKAC, BBAM, JSA, Avalon, ICBC, AerCap). Az illetékesek rövid beszédet mondtak, fényképezkedtek a molinó előtt, majd felmentek a gépre és körbenéztek. A bejáratot még fehér textillel borították, hogy még a küszöböt se koptassák le a kíváncsi talpak.
Nosza, nem láttak igazán különös dolgot, hacsak azt nem, hogy még durvább "újszag" van a gépben, mint az új kocsikban. A műanyag padlóhoz még ragad a lapos cipőtalp, a trolley-k helyei még üresek, a lehajtható kis zárak még fényesek, minden csillog-villog. Igaz, a front ajtó utáni külső lámpa mögött felfedeztünk a fényben három apró horpadást a törzsön, minden makulátlan volt.
A Wizz üzemeltetési vezérhelyettesétől megtudtam, miközben elsőként ültem be az 1C ülésbe, hogy idén még öt gépet vesznek át, majd jövőre és azután is minden évben kilencet. A HA-LYE egyébként Rigában teljesít majd szolgálatot, aztán pedig Craiovában.