Airbus A350 XWB - Európában is üzemben
Ugyan Frankfurtban rendszeres vendég például a Qatar színeiben, ma jelenik meg egy európai légitársaság színeiben az Airbus A350XWB extra széles törzsű repülője. A Finnair tegnap vette át a gépet, mától repül pár európai útvonalon, november 21-től aztán Shanghai felé áll szolgálatba a hosszabb útvonalakon. Aztán Szingapúr és Bangkok is bekerül a menetrendbe, majd a kínai desztinációk. Mivel már volt alkalmam repülni a géppel, elmesélem, milyen jó. Először is, a széles törzsnek hála tényleg sok benne a hely. Nem épp az ülések körül a turistán, de a fejed fölött, a csomagtartóban, a közlekedőfolyosókon, s végülis, a székekben is - hiszen az érzet más.
Nagyobb előtted az inflight entertainment rendszer monitorja, halkabb a repülő, ám amikor nekilódul, sokkal erősebb, robosztusabb. Ja, amúgy elképesztő szép, úgy kívülről, mint belülről. Nem mellesleg, az a tudat sem rossz, hogy 25 százalékkal hatékonyabb a kerozin-felhasználása, tehát jelentősen kevesebbet fogyaszt, mint a társai. Még egy dolog sokkal nagyobb, ami talán elsőre nem is tűnik fel: az ablakok. Nagyobbak, mint bármelyik másik Airbus modellen, de kisebbek, mint a Dreamlineren, mindesetre, jóval nagyobb kilátást biztosítanak az utasoknak, s több fényt is engednek be az utastérbe, aha repülő nappali járatot teljesít. A LED világítás, valamint a Finnair belső világát megtervező dSign Vertti Kivi & Co. megoldásai valami fantasztikus belső világot biztosítanak. Amihez hozzátesz majd a Finnair szolgáltatása is, amely elég erős. Valamint, a jó menetrend Ázsia felé, amelynek részét képezi a rövid menetidő is, hiszen Helsinkiből indulni eleve előny.
A gépben jobb a levegő is, hiszen a törzs több, mint fele szénszálas anyagból készült, ezért nem kell olyan száraz levegőt keringetni a törzs belsejében. Ezzel kevésbé szárad ki az utas, s egy hosszú repülés után is jobb lesz a közérzete. Aki esetleg még a novemberi longhaul start előtt ki szeretné próbálni, az megteheti, ha az alábbi járatok valamelyikére foglal.
Helsinki–Amsterdam 09 Oct 2015 AY841 Amsterdam–Helsinki 09 Oct 2015 AY842
Helsinki–Oslo 09 Oct 2015 AY659 Oslo–Helsinki 09 Oct 2015 AY660
Helsinki–Barcelona 10 Oct 2015 AY3271 Barcelona–Helsinki 10 Oct 2015 AY3270
Helsinki–Málaga 10 Oct 2015 AY737 Málaga–Helsinki 11 Oct 2015 AY738
Helsinki–Hamburg 11 Oct 2015 AY851 Hamburg–Helsinki 11 Oct 2015 AY852
Helsinki–Barcelona 11 Oct 2015 AY3269 Barcelona–Helsinki 11 Oct 2015 AY3272
Helsinki–Brussels 12 Oct 2015 AY811 Brussels–Helsinki 12 Oct 2015 AY812
Helsinki–Málaga 12 Oct 2015 AY737 Málaga–Helsinki 12 Oct 2015 AY738
Helsinki–Berlin 13 Oct 2015 AY911 Berlin–Helsinki 13 Oct 2015 AY912
Helsinki–Gothenburg 13 Oct 2015 AY677 Gothenburg–Helsinki 13 Oct 2015 AY674
Helsinki–Düsseldorf 14 Oct 2015 AY703 Düsseldorf–Helsinki 14 Oct 2015 AY704
Helsinki–Vienna 14 Oct 2015 AY767 Vienna–Helsinki 14 Oct 2015 AY768
Helsinki–Munich 15 Oct 2015 AY803 Munich–Helsinki 15 Oct 2015 AY804
Helsinki–London 15 Oct 2015 AY995 London–Helsinki 15 Oct 2015 AY996
Helsinki–Brussels 16 Oct 2015 AY811 Brussels–Helsinki 16 Oct 2015 AY812
Helsinki–London 16 Oct 2015 AY995 London–Helsinki 16 Oct 2015 AY996
Helsinki–Barcelona 17 Oct 2015 AY3271 Barcelona–Helsinki 17 Oct 2015 AY3270
Helsinki–Málaga 17 Oct 2015 AY737 Málaga–Helsinki 17 Oct 2015 AY738
Helsinki–Copenhagen 18 Oct 2015 AY661 Copenhagen–Helsinki 18 Oct 2015 AY666
Helsinki–Barcelona 18 Oct 2015 AY3269 Barcelona–Helsinki 18 Oct 2015 AY3272