egekura

egekura

Süllyed a KLIA2

Nem is olyan rég még áradozva számoltam be a KLIA2 nyitásáról, ahol a forgalom 84 százalékát adja az Air Asia forgalma. Tényleg fantasztikus...

Nem is olyan rég még áradozva számoltam be a KLIA2 nyitásáról, ahol a forgalom 84 százalékát adja az Air Asia forgalma. Tényleg fantasztikus létesítmény, aki járt már ott, az tudja. Csakhogy, akad egy kis bökkenő. Süllyed. Nem a repülő, hanem a repülőtér is. Az eredmény pedig komoly ciki. Vízben állnak az Airbusok és a Boeingok. A Kuala Lumpur International Airport Terminal 2 - KLIA2 - egymilliárd dollárnál is drágább volt, ám a gurulóutakon és a műszaki előtéren megáll a víz. NEm véletlenül bosszús Tony Fernandes, az Air Asia alapítója. (fotó: FreeMalaysiaToday)

Ha egy létesítmény gyűjti az esővizet, az rendkívül kínos egy olyan országban, ahol szinte minden nap rövid idő alatt nagy mennyiségű csapadék hullik. A KLIA2-n egy ideje tapasztalják, hogy a reptér egyes részein összegyűlik a csapadék, az is, amely a magasabb részekről odafolyik. A problémát az okozza, hogy különböző talajszerkezetű területekre építették a gurulóutakat és a műszaki előteret, és a lazább elkezdett süllyedni. Ezt elvileg tudni kellett volna a kivitelezőknek, és a lazább szerkezeteket előre meg kellett volna erősíteni. Most az utólagos barkácsoláson a sor, hogy mindez mennyibe fog kerülni, azt senki nem tudja, de egy biztos: nagyon sokba. A 257 ezer négyzetméteres létesítmény kapacitása évi 45 millió utas, és ennek bővítését tervezte a maláj reptér-üzemeltető vállalat, most azonban nagyobb prioritás, hogy végleges megoldást találjanak a műszaki problémára.

A le- és felszállásokat a jelenség nem akadályozza –mondják a reptér illetékesei, de a forgalom 84 százalékát adó Air Asia emberei mindezt árnyalják: a gépek alkatrészei gyorsabban használódnak el, ha a nagy melegben átgurulnak a hatalmas vízfoltokon, ami késéseket fog okozni. Mindkét jelenség növeli a légitársaságok költségeit. Az Air Asia vezére Tony Fernandes ostorozta is a kivitelezőket, mondván, meg kellett volna várni, míg a talaj leülepszik, újramozgatni, majd aztán elkezdeni az építkezést. Most a légitársaságok fizetik a sietség költségét.

Az új bangkoki repülőtér hasonló problémákkal küzdött (mocsaras területre építették), akárcsak az Osaka Kansai, amelyet szemétlerakó maradványain építettek fel. A Berlin Brandenburg nyitását eddig kétszer halasztották el, a nyitás dátuma teljesen bizonytalan.

2015.07.29 08:07

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.