Sanghaj superjumbo párbaj: befutóval nyert az Air France!
A helyzet az, hogy egy gyors hajrával az Air France lehajrázta a Lufthansát, s ők lesznek az első európai cég, akik Airbus A380-as óriásgéppel kötik össze Kínát és Európát. A Lufthansa nemrég jelentette be, hogy szeptember 26.-tól A380-assal repül a kínai városba, heti ötször. Első európai légitársaságként landolhattak volna a szuperjumbóval, ha nem derül ki, hogy szeptember másodikától az Air France is a nagyobb gépre váltott, igaz, csak heti háromszor. És az is igaz, hogy az Emirates már két éve 380-assal jár oda, de ne legyek sportszerűtlen, mégiscsak nagyobb szabadságot ad egy 31 gépes flotta, mint a nyolc- vagy a tízgépes.
Az AF A380-ason hat bár van, négy osztály (9 első, 80 business, 38 prémium economy és 389 economy), mindegyik osztályon szolgálnak fel jázmin-teát és különlegessége az Air France járatainak, hogy minden kínába tartó járaton - így ezeken is - van kínai tolmács, aki segít azoknak az utasaiknak, akik csak saját nyelvükön értetik meg magukat. Ez nagyon sokat jelent a kínai utazóközönségnek, s némi szervezést kíván a légitársaságtól, de olyan befektetés, ami megéri. Ja, és adnak kínai újságokat is a fedélzeten.
Az Air France és
a KLM heti 93 járatot üzemeltet Kínába, Párizsból és Amszterdamból. Peking, Sanghaj, Guangzhou, Chengdu, Hangzhou, Wuhan, Xiamen and Taipei szerepelnek a célállomások között, de a Sky Team partnereik segítségével (China Southern és China Eastern) még több város érhető el Európából, összesen 126.