egekura

egekura

Retro 747-8I Jumbo a Lufthansánál!

  Fantasztikus festésű Jumbo csatlakozik áprilisban a Lufthansa flottájába. A D-ABYT lajstromjelű jet éppen tegnap gördült ki az everetti gyár...

 

Fantasztikus festésű Jumbo csatlakozik áprilisban a Lufthansa flottájába. A D-ABYT lajstromjelű jet éppen tegnap gördült ki az everetti gyár festőcsarnokából, s majdnem pontosan ugyanazt a festést öltötte magára, mint amilyenek a Lufthansa Jumbói akkoriban voltak, amikor a típust rendszerbe állította a német légitársaság. Az első jumbo, amelyet európai légitrsaság rendszerbe állított, egy 747-100-as volt 1970-ben. Ez a modell 70,6 méter hosszú volt, s ellentétben a ma elterjedt 747-400-zal, még hatvan méter alatt maradt a szárnyfesztávolsága.
Ebből a változatból összesen hármat rendeltek a németek, mielőtt továbbléptek a 200-as változatra. A púpjában a kezdetekben még csak egy first lounge-t alakítottak ki, s maga a felső fedélzet olyan rövid volt, hogy mindössze három ablakot helyeztek el rajta. Valahogy így nézett ki, csak annyiban különbözött a most lefestett retro modelltől, hogy ennek valódi krómfelület színe volt, a csík alatt. Menő lett volna, ha a mostanit is így festik, csak hát, azóta változtak a gyártási technológiák és az alapanyag zöld színe nagyon átütne. Így lett a fent látható világosszürke.
A Boeing egyébként nagyon hálás a Lufthansának, hogy a Jumbo elterjesztésében első partnere volt 1970-ben, s az új Jumbo esetében is az a helyzet, hogy a 19 darabos rendeléssel sokáig a Lufthansa volt az egyetlen légitársaság, amely utasszállító változatot rendelt belőle. Teherszállításra rendkívül sok cég használja a kiemelkedő képességei miatt, így Budapesten is szinte naponta fordul meg a Cargolux színeiben. Aztán, ha a jég nem is tört meg, de rendelt belőle az Air China is, már azzal repül New York JFK-re, már négyet üzemeltetnek. A Transaero, a Korean Air, valamint az Arik Air rendelt még utasszállítót, s az amerikai haditengerészet, amely néhány hete döntött úgy, hogy a Boeing 747-8Intercontinental lesz a következő Air Force One

Fantasztikus festésű Jumbo csatlakozik áprilisban a Lufthansa flottájába. A D-ABYT lajstromjelű jet éppen tegnap gördült ki az everetti gyár festőcsarnokából, s majdnem pontosan ugyanazt a festést öltötte magára, mint amilyenek a Lufthansa Jumbói akkoriban voltak, amikor a típust rendszerbe állította a német légitársaság. És milyen sok helyre repülhetsz vele?! Washington, Los Angeles, Hong Kong, Bangalore, Buenos Aires, Tokyo, Mexico, Szöul!

Az első jumbo, amelyet európai légitrsaság rendszerbe állított, egy 747-100-as volt 1970-ben. Ez a modell 70,6 méter hosszú volt, s ellentétben a ma elterjedt 747-400-zal, még hatvan méter alatt maradt a szárnyfesztávolsága.

 

 

Ebből a változatból összesen hármat rendeltek a németek, mielőtt továbbléptek a 200-as változatra. A púpjában a kezdetekben még csak egy first lounge-t alakítottak ki, s maga a felső fedélzet olyan rövid volt, hogy mindössze három ablakot helyeztek el rajta. Valahogy így nézett ki, csak annyiban különbözött a most lefestett retro modelltől, hogy ennek valódi krómfelület színe volt, a csík alatt. Menő lett volna, ha a mostanit is így festik, csak hát, azóta változtak a gyártási technológiák és az alapanyag zöld színe nagyon átütne. Így lett a fent látható világosszürke.


A Boeing egyébként nagyon hálás a Lufthansának, hogy a Jumbo elterjesztésében első partnere volt 1970-ben, s az új Jumbo esetében is az a helyzet, hogy a 19 darabos rendeléssel sokáig a Lufthansa volt az egyetlen légitársaság, amely utasszállító változatot rendelt belőle. Teherszállításra rendkívül sok cég használja a kiemelkedő képességei miatt, így Budapesten is szinte naponta fordul meg a Cargolux színeiben. Aztán, ha a jég nem is tört meg, de rendelt belőle az Air China is, már azzal repül New York JFK-re, már négyet üzemeltetnek. A Transaero, a Korean Air, valamint az Arik Air rendelt még utasszállítót, s az amerikai haditengerészet, amely néhány hete döntött úgy, hogy a Boeing 747-8Intercontinental lesz a következő Air Force One.

A retro festésű gépek amúgy nagyon divatosak, de viszonylag ritka, hogy szélestörzsűeket fessenek át a korabeli vállalati arculatra. Ez az Airbus A-321-es viszont, hála istennek rendszeresen megfordul Budapesten is.

 

2015.02.10 09:02

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.