Odaverődött a Malév HA-LOC hátsója az aszfalthoz
Kijut a magyar légitársaságoknak a jóból: a Malév HA-LOC lajstromjelű boeing 737-800-as gépe Heraklionban kénytelen vesztegelni, miután hétvégén a leszálláskor a futóhoz ért a gép hátsó része, s meg is rongálódott rendesen.A gépen 187 utas utazott, de senki nem volt veszélyben s nem is esett senkinek baja. Jelenleg Magyarországon is vizsgálják az esetet, s a görög hatóságok is az ügy tisztázásán dolgoznak.
A tényekhez azért hozzá tartozik: a 737-800-as a típus második leghosszabb repülőgépe, amelynél a törzs hossza miatt nem egyedi, hogy a gép farokrésze az aszfalthoz ér. Igaz, ez rendszerint felszálláskor fordul elő, ha a hajózók "túlhúzzák" a gépet. Erre az esetre ki is van alakítva a gépen egy csúszó-felület, ami sajnos nem sokat ér, ha a farokrész leszállás közben ér a futóhoz.
A gépet csak műszaki vizsgálatok és javítás után állítják újra szolgálatba. A korábbi hasonló balesetek több okra vezethetők vissza: pilótahibára vagy időjárási körülményekre, például egy pont a földet érés pillanatában fellépő szélnyírásra. Heraklion esetében a helyzetet nehezíti, hogy a reptéren több navigációs berendezés elég sajátosan van üzemeltetve, ráadásul az ILS hiánya miatt a robotpilótával nem tudják végrehajtani a leszállást. A leszállási manővert nehezíti a folyamatos szél (mint minden szigeten és a tengerhez közel eső légikikötőkben, valamint, hogy a futó lejtése is eltér a megszokottól.