Mobil app WizzAir módra: előbb lépj be a discount clubba!
Mobil alkalmazással jelentkezett a Wizz Air, amellyel bármilyen járatra lehet foglalni, igaz, csak a WizzDiscount Club tagjai használhatják ki az összes funkciót. Fájdalom, hogy a mobil check-in nem működik, de az ígéretek szerint ezt márciusra elérhetővé teszik. Egyelőre csak iPhone-ra érhető el, ennek oka a légitársaság szerint, hogy a mobilos látogatók közül hatvan százalék iPhone-ról használja a Wizz Air weboldalát. Az új app már fent van az AppStore-ban, de május környékére ígérik az androidos alkalmazást is. Az alkalmazás elérhető iPad-re is, de csak az iPhone verzió, egyelőre nem fejlesztenek külön táblagépes alkalmazást.
A nyitóképernyőn mindössze négy funkciót és a bejelentkezés menüpontot lát az ember. A már regisztrációval rendelkező Wizz utasok egyből be is tudnak jelentkezni, így néhány érintéssel foglalhatnak jegyet. Akik nem regisztráltak a Wizz webes vagy mobil rendszerében, azok is kereshetnek a menetrendben, de nem foglalhatnak jegyet – ehhez már elkerülhetetlen, hogy létrehozzunk egy felhasználói fiókot.
Kezelhetők a már meglévő foglalások – ez azért fontos, mert egy sor extra szolgáltatást a foglalást követően is kiválasztrhat az utas, mint amilyen az extra csomag vagy az extra lábtér. Az alkalmazás persze tipikusan utal a diszkontokra: a fekete leves, hogy az appot csak a Wizz Discount Club éves 8900 forintos tagsági díját megfizetők használhatják.
Az igaz, hogy e diszkont-tagság állandó kedvezményekkel jár együtt (minden 4590 forintnál drágább foglalás esetén ad 2990 kedvezményt adnak), de a látszat szerint a Wizz célja az alkalmazással, hogy az Apple felhasználók körében növelje a Wizz Discount Club tagok számát, nem pedig az, hogy az okostelefon-felhasználók népes táborának csak úgy szimplán könnyebb foglalást biztosítson. Vagyis, az alkalmazás letöltése ingyenes, de a teljes funkcionalitás pénzbe kerül, amely csak akkor térül meg teljesen, ha három szakaszt foglal az utas.
Sajnos az alkamazásból egyelőre hiányzik a legfontosabb és legértékesebb funkció, a mobil check-in, egyelőre az utasfelvétel csak hagyományos web alapon működik. Azt, hogy a mobilról is be tudjunk csekkolni, két-három hét múlvára ígéri a légitársaság, azonban a beszállókártyát akkor is ki kell majd nyomtatni, a mobil check-in bevezetése a légitársaság tájékoztatása szerint hosszabb folyamat lesz. Ehhez ugyanis meg kell állapodni a repterekkel, néhány helyen ezért fizetni is kell, hiszen a mobil beszállókártya leolvasása fejlesztést és beruházást igényel a földi kiszolgáló cégek oldaláról, amit nyilván ki kell fizetni a légitársaságnak.
Egyelőre a mobil fizetés – például a MasterCard Mobile – sem működik, de a légitársaság tájékoztatása szerint tervbe van véve ez a funkció, hogy mikorra, arról nem nyilatkoztak. Az app magyar, angol, német és román nyelven elérhető.