Már szerelik a United Dreamlinert
A Boeing Everett-i gyáregységében elkezdtéék az első, a United légitársaságnak szánt Dreamliner összeszerelését. 2012 elején az UA lesz az első szakamerikai légitársaság, amely üzemelteti majd az amerikai repülőgépipar zászlóshajóját, az első gép pedig az első ötven legyártott 787-es közé tartozik majd. Hogy milyen útvonalakon repülnek vele, azt a légitársaság még nem hozta nyilvánosságra, noha bizonyosan vannak terveik.
Egyelőre a törzs-részek összeállítása zajlik, előkészítve a szárnyak és a vezérsíkok csatlakoztatását. A repülő konfigurációja 36 teljesen vízszintessé alakítható businessfirst ülésből, 63 extra lábteret nyújtó ülés lesz az EconomyPlus osztáláyon, míg 120 helyet kínál majd a turista-kabin, így 219 utas, valamint mintegy 15 személyzet és három hajózó utazik majd a repülőn teljes terhelésen.
Maga a 787 teljesen átalakított formatervezésű repülő, mind kívül, mind belül, javarészt kompozit anyagokból építik, minek következtében gyorsabban, halkabban és kisebb fogyasztás valamint károsanyag-kibocsátás mellett képes repülni. Nem csak a repüléssel kapcsolatos fizikai alapú innovációk okán várnak sokat a légitársaságok ettől a géptől.
A belső tér is teljesen új, a világítás-rendszer az emberi szem számára kevéssé megterhelő, LED világítótestekből épül fel, kényelmesebb hangulatot biztosítva a fedélzeten, de nagyobbak lesznek az ablakok, hogy több természetes fény jusson be a kabinba, nagyobbak lesznek az ülések feletti csomagtárolók – tovább javítva az utaskomfortot és csökkentve a légitársaságok rigorózusságát, már ami a kézipoggyászokat illeti.
Egészségügyi szempontból is jobb a Dreamliner, köszönhetően annak, hogy csökkentették pardon, növelték a kabin túlnyomásást, illetve megnövelték a benlső levegő páratartalmát. Ez utóbbiról sokan, amikor repülőre szállnak, nem is sejtik, milyen fontos. A levegő páratartalma ugyanis a repülésnek az a sunyi, ám igen veszélyes jelensége, amelynek káros hatásait nem is realizáljuk. Pedig a kabinban sokkal, de sokkal alacsonyabb a páratartalom, gyakorlatilag nulla, mint amihez hozzá van szokva a szervezetünk, ennek oka pedig, hogy a légkondi-rendszer a hajtóművekkel van összeköttetésben, s mire a levegő bejut az utastérbe, a légkondícionálás okán szinte teljesen száraz. Ilyen körülmények között pedig minden egyes levegővétellel veszítünk szervezetünk életfontosságú nedvesség-készletéből.
Pilóta barátom szerint egy tízórás úton három-négy liter vizet kellene fogyasztania minden utasnak – ennek azonban csak töredékéhez jutunk, ha csak akkor veszünk vizet magunkhoz, amikor a személyzet kínálja. Ezért aztán a hosszú repülések során tudatosan inni kellene az ásványvizet, kerülve minden más, vízhajtó hatású élvezeti cikket, mint az alkohol, a kávé és a tea. Persze az élet nem így működik. A Dreamliner rendszere párában gazdagabb levegőt juttat az utastérbe, csökkentve az utas természetes dehidratációját.
A 787-es üzembe állítása nemcsak presztízskérdés, de általa új területekre tudunk belépni a hosszú távú járatok piacán – mondta Jeff Smisek a United elnök-vezérigazgatója.
A légitársaság a United Continental tulajdonában van, két leányvállalata a korábbi United és Continental néven ismert légitársaság, s összesen 25 Boeing 787 Dreamlinert rendeltek eddig. A cég az üzemeltetett útvonalakat később hozza nyilvánosságra.