Kuala Lumpur 105 ezerért? Egek Ura!
357 euró: ennyiért repülhetsz február második felében Párizs Orly (ORY) repülőteréről Kuala Lumpurba. Ez mostanában körülbelül százezer magyar forint. Apró szépséghiba, hogy a Párizs Orly reptérre közlekedő Easyjet járattal esélyünk sincs elérni, de azért még vehetünk 26600-as Malév jegyet, vagy Wizzairt, utóbbi esetében azonban elég időt kell szánni a transzferra Beauvois-ről. Totálban azért rá kell lökni 20-40 eurót, hiszen CDG-ről sem viszik az embert ingyen Orlyra.
Praktikus információk a postban!
A 357 euró persze nem a repülési költségek vége: az AirAsia X nem viszi ingyen a csomagot, 20 kilóig 20 euró per way, összesen tehát 40. Van 25-ös kvóta is 25 euróért, de azt inkább csak visszafelé érdemes megvenni, feltételezve, hogy úgysem viszünk sok cuccot délkeleti ázsiai úticélunkra, elvégre kint két bermudával és öt pólóval elboldogulunk két hétig (bocs lányok!), amit pedig otthon felejtettünk, azt fillérekért megvehetjük odakint. Hazafelé azért egy-két hamis dizájnercucc, valamint a szuvenírhalom bizonyosan nyomni fogja a mérleget. Tehát, itt tartunk 45 extra eurónál.
Comfort kit?
Hat euróért ad a légitársaság komfort kitet, amire semmi szükség nincs, hisz már a hagyományos repülősök sem adnak ilyet (tisztelet a kivételnek), de repülést szertők azért lehet megveszik kabalából, de bizonyosan nem mindkét irányba. Azaz 51 eurónál járunk.
Nagy lábhely - 50 euró
A hosszú távú AirAsia ingyen ad kaját. Amit viszont nem, de megfizethető, hogy az első sorokba, illetve a vészkijáratokhoz lehet ülést foglalni, szakaszonként 25 euróért! Vagyis, ha oda-vissza nyújtózni szeretnél, akkor, 101 euró extránál jársz, tehát 458 totálból megúszod az ORY-KUL szakaszt.
Ez összesen 125 ezer HUF, ehhez adjunk hozzá jó 30 ezer forintot a Párizsi repjegyre és a transzferekre, még mindig 160 ezer forint alatt megússzuk. Emlékezve arra, milyen árakról írtam egy korábbi postban, vagyis, hogy Kuala Lumpur 200 alatt nemigen van meg, ez bizony jó ajánlat. Az AirAsia egyébként Airbus A340-el repül (ahogy perhentian figyelmeztetett, nem A330-al, köszönjük!), akik repültek vele, azt mondják, semmi extra, de semmivel sem rosszabb, mint egy európai légitársaság!
Miért KUL?
Az AirAsia egyik központja: Thaiföld, Kambodzsa, Malájzia, Fülöp-szk. és Indonézia, valamint India legtöbb felkapott és kevésbé ismert turistahelye elérhető a Kuala Lumpur fapados terminálról (KUL-LCCT) fillérekért! Kalandra fel! Ha valaki repül velük, írja meg, milyen volt!
Hasznosnak találtad az írást?