egekura

egekura

Új formában a Wizz Air

Tegnap a sajtóval és a barátaival ünnepelte 11. születésnapját és az új arculatának a bevezetését a Wizz Air. Annyit posztoltam mostanában...

Tegnap a sajtóval és a barátaival ünnepelte 11. születésnapját és az új arculatának a bevezetését a Wizz Air. Annyit posztoltam mostanában a Wizz-ről, hogy szinte elárasztotta a blog címoldalát, de csak azért nem mondom, hogy egy ideig ez lesz az utolsó, mert tudom, hogy még mostanában készülnek valamire és nem lövöm le a poént. Tekintve viszont, hogy az ünnepi alkalom ezúttal egy levegőben rendezett sajtótájékoztató és divatbemutató is volt egyben, pár kulisszatitokkal megpróbálom összefoglalni, mi történt. Elvégre, ritkán kap az ember jó minőségű ételt egy Wizz Air gép fedélzetén, méghozzá ingyen. Ilyet. (A posztot érdemes továbbolvasni, mert kiderül az is, milyen vicces volt az egyet fizetsz kettőt kapsz jegyakció.)

Érdemes talán ott kezdeni, hogy tavaly Katowicében egy hatalmas partyval ünnepelték a tizedik szülinapot (pontosabban az első járat felszállásának tizedik évfordulóját), de akkor még nem volt kész a story. Úgy értem, a menedzsmentben akkor még senki nem tudott igazán felszabadult lenni, mert bár jól ment a szekér, tudták, hogy komoly feladatok tornyosulnak előttük. Azóta sikeresen vették a londoni tőzsdei bevezetést, az árfolyam jó, az olajár alacsony, szóval, a tegnapi napot egy elégedett, felszabadult, pozitív légkör övezte.

Pedig az egész napot csaknem meghiúsította egy hangárajtó. A Lufthansa Technik hangárjában pihen az új festésű, 2009-ben gyártott Airbus A320-as, ahonnan dobpergés kíséretében húzta elő egy push back kocsi, ám a műsor közben a hangárajtó beragadt. Mivel flex hirtelenjében senkinél nem volt, csak abban bízhattunk, hogy az LHT szakemberei elhárítják a hibát, ami szűk tíz perc eltetltével sikerült is, az új festésű gép tehát kigurult, az ünneplő tömeg pedig elindult Varsóba, a fedélzeten pedig elfogyasztottak két finom szendvicset:

A lengyel fővárosban felszállt egy nemzetközi sajtóscsapat, majd sajtótájékoztató kezdődött, amely inkább volt nosztalgikus, mint informatív, hiszen a festést már ismertük, köszönhetően a toulouse-i spottereknek, az egyik legérdekesebb dologról, a prémium tarifáról pedig ugye megelőző nap közleményt adott ki a cég. Szóval, megtudtuk, hogy a weblap gazdagodni fog hamarosan egy már régóta hiányzó funkcióval, a low fare finder-rel, ahol nem azt lehet keresni, hogy adott napon adott helyre mennyiért lehet repülni, hanem, hogy adott időszakban hová lehet a legjobb áron eljutni. Kiderült, hogy lesz mobil site, s hogy idén még érkeznek az Airbus A321-esek, egyelőre nem beszéltek arról, milyen útvonalakon állnak majd szolgálatba, az viszont kiderült, hogy a gépek belső tere is megújul az vizuális megjelenés jegyében.

A brand megújítását Váradi József vezérigzagató azzal indokolta, hogy 14 éve, amikor még a „repülés mindenkié” szlogen jegyében a régióban is azt kellett megmutatni, hogy az ilyen utazás nem a leggazdagabbak kiváltsága, ezekkel a színekkel fel kellett, hogy hívják magukra a figyelmet, tehát a rózsaszín-magenta összeállítás átgondolt dolog volt. Most viszont egy fiatalos, dinamikus arculatot kellett sugallni. Nyilván ez is kellően átgondolt volt, ezen a ponton nem is mennék a repülőgép külsejének részletes elemzésébe, mert nem a szakmám, nekem tetszik, de mivel ízlés dolga, lehet velem vitatkozni.

A helyzet az, hogy ennyi volt az infó. Varsóból tettünk egy nagy kört, megkerültük a csehországo Ostravát, közben pár karikát rajzoltunk dél-Lengyelországban, a fedélzeten pedig a Wizz igen csinos utaskísérőinek közreműködésével divatbemutató keretében mutatták be az új uniformist. Ha valaki a jövőben nem venné észre a változást, azt meg kell nyugtassam, ne magában keresse a bajt. Ne keressen bajt. A formaruhán ugyanis nagyon finom változtatásokat hajtottak végre, melyek közül a legszembetűnőbb, hogy feltűnik benne az a kék szín, ami a gépek új festésében is új. Apropó, gépek. A teljes dizájnváltás pár tízmillió euróba kerül, de mivel csak a festés miatt nem veszik ki a repülőket a forgalomból, ez hét évre elnyúlik majd. Az újak már új arculattal érkeznek, a régiak pedig a nagykarbantartások alkalmával nyerhetik el új külsejüket.

A Wizz Air ma egy sikeres vállalat: 59 géppel 380 útvonalat repülnek, 38 országban, árbevétele durván másfél milliárd dollár. Lehet őket nem szeretni és isteníteni is, ebben az érzelmi ügyben én nem orientálok senkit, hacsakaz nem számít annak, hogy szerintem a legjobb járat a legolcsóbb és közvetlen járat. Esetleg ne induljon reggel hatkor, de más igényem nincs. Az viszont szembetűnő, hogy ennél a cégnéél a dolgozók nagy része nagyon azonosul a márkával, szereti a cégét és büszke a fejlődésére. Ennek pedig bizonyára komoly szerepe van az elért eredményekben.

Ja, a legfontosabb: tegnap egyet fizet kettőt kap akciót hirdetett a cég. Reggel még nagyon jó árakat láttam, egyik olvasónk örömmel újságolta, hogy két főre 42 ezerért vett Dubajba jegyet, retúrt. (Köszönjük a jelzést, örülök, hogy megcsípted...) Este viszont már olyan árakba botlottam, amire innom kellett egy bort. Azért összehasonlítottam a ma reggeliekkel is. Hááát, bizonyára az árazó rendszer szoftveres logikájával meg lehet magyarázni a dolgot, de azért ez nem az a fajta ajándék, amit magamnak elképzelek. Itt vannak a képek, milyen volt az ár tegnap egy adott dátumra és milyen ma.

2015.05.20 08:05

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.