egekura

egekura

Gubók a felhők felett, avagy az ÚJ AIRFRANCE BUSINESS

Ez a kedvenc képem: kis szekrényecske ajtócskával, benne az elmaradhatatlan fülhallgató a szórakoztató-rendszerhez, de van még benne hely számos...

Ez a kedvenc képem: kis szekrényecske ajtócskával, benne az elmaradhatatlan fülhallgató a szórakoztató-rendszerhez, de van még benne hely számos cuccnak, ami kellhet egy 8-10-12 órás repülőútra. Párizs ugyanis Európa közepén van, de sok jó helytől elég messze. Na persze, ez a kis szekrény csak azoknak jár, akik business osztályon utaznak, már amennyiben a járatot a franciák sok triplahetesének egyike üzemelteti, amelyekre most kezdik el felépíteni a legújabb business kabint. Nem rossz. Legalábbis elméletben dögös, aztán majd meglátjuk, mit mutat a gyakorlat...

Az air France mindenesetre nagyon büszke az új business classra, ami lássuk be, minden légitársaságnál egy pénzgenerátor osztály, interkontinentális viszonylatokon 2500-6000 eurós árakkal. Hatalmas a verseny ezekért az utasokért, akik a közhiedelemmel ellentétben igen alap-igényeket támasztanak, mégis minden légitársaság el szeretné őket kápráztatni, hogy visszatérően náluk hagyják ott azt a pár ezer eurót egy retúrjegyért. Érthető. S mi alapján választanak ezek a business utasok? Az első benyomás, a fedélzeten már tapasztalt szolgáltatási színvonal, a professzionalitás és a menetrend alapján. Ja, és a kényelem. De ez tényleg alap, tehát az ülés legyen teljesen vízszintessé alakítható, hogy az utas egy fárasztó nap utáni repülést úgy tudjon végigaludni, hogy reggel, az új időzónába érkezés után egy gyors zuhany a business váróban és máris mehessen dolgozni, tárgyalni vagy reprezentálni.

Vagyis, mindennek az alfája és omegája a szék. A sok szék meghatározza a kabin kinézetét, tehát egyszerre kell szépnek, kényelmesnek és funkcionálisnak lenni, nem véletlenül invesztálnaka  légitársaságok komoly összegeket abba, hogy egyedi és tényleg cool business üléseket fejlesszenek. Na, ez most sikerült az Air France-nak.

A kék bőrülés szépen van piros cérnával varrva, elképesztően kifinomult, már ez első látásra is. A képernyő, az asztal, a tárolórekesz és a fiók is gyönyörűen integrálódik a szék vázába, teljes egységet alkot, tényleg mestermunka, amit valami 3F jelszóval igyekeznek megideologizálni, a professzionalitásra felhívva a figyelmet. Vagyis: (full) flat bed, ezt nem érdemes tovább magyarázni.

- Full Access, azaz közvetlen folyosó minden üléshez, függetlenül az ülés kabinban való elhelyezkedésétől. Ennek az az értelme, hogy a stewik és az utas is úgy tud közlekedni, hogy ne zavarjon másokat, s őt se zavarják a szomszédos széken le- s felálló utastársak. Fő a nyugalom!A harmadik F a Full Privacy: a burok alakú ülés kialakítása biztosítja az utasok privátszféráját.



A hajlított szerkezet szívében minden utasnak saját tere van, mely körülveszi a puha üléseket úgy tervezték, hogy kifogástalan minőségű alvást biztosítsanak. Fekvő helyzetben a bélelt fejtámla olyan érzést kelt, mintha egy kellemes, meleg szobában pihenne az utas. Az oldalt lévő könyöklő ilyenkor teljesen lesüllyed, hogy az így felszabadult helynek köszönhetően mindenki megtalálhassa a számára kényelmes alvópozíciót. A jó alvásról hatalmas méretű, tollal bélelt párna, puha takaró és különleges szövetek gondoskodnak, valamint az a tény, hogy a székből 196 centiméter hosszú ágy alakítható ki, melynek szélessége 68 cm. Könyöklővel 72.

A kizárólag az Air France Business osztálya számára tervezett és gyártott ülés a Zodiac Aerospace-szel való közös munka eredménye. Az egyedi dizájn pedig az aviatika egy másik nagyjának, a Mark Collins (Design Investment) -nek a munkája. Az Air France a kiemelt ügyfeleit, munkatársait elismert dizájnereket és ergonómiai szakértőket is bevont az ülések tervezési folyamatába. (Ez is egyre inkább trend, nemrég a versenytárs Lufthansa teszt-járatokkal kérte ki a legtöbbet repülő utasai véleményét.

Az üléseknél 25 százalékkal nagyobb állítható asztal szolgál kényelmes munkaállomásként, vagy étkezőként. A rendelkezésre álló felületet az ülésbe épített asztal is bővíti. Az okostelefonok, a táblagépek és a számítógépek nemzetközi szabványú konnektorok és USB csatlakozók segítségével folyamatosan tölhetők, a fedélzeti szórakoztató rendszert pedig 41 cm átmérőjű, magas felbontású érintőképernyőn veheti igénybe az utas. A teljesen újratervezett felhasználói felület 12 nyelven elérhető (Francia, Angol, Spanyol, Brazil Portugál, Kínai, Japán, Koreai, Német, Olasz, Holland, Orosz és Arab), és az utasok 1000 órányi szórakoztató program kínálatból választhatnak.

A szokásos Michelin-csillagos  séfek által kreált koszt, a kiváló francia borok és pezsgők pedig maradnak. Ezt már mondanom sem kell, vagy éppen: nem lehet elégszer elismételni!

2014.02.05 18:02

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.