egekura

egekura

EK111: október 27-től az Emirates Dubai - Budapest járatszáma!!!

Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta közlekedő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között....

Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta közlekedő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között. Az október 27.-én startoló légi összeköttetés révén rövid átszállási idők mellett érhető el Ázsia, a Közel-kelet és Ausztrália több városa, de akár Rió és Buenos ires is. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemelteti a légitársaság, amelynek logója a foci-vb reklámtábláiról is ismerős lehet. Az EK111 járat EK111 08.20-kor indul Dubaiból, majd 11.35-kor landol Budapesten, míg visszafelé az EK112 közlekedik, 15.05-kor száll fel és 23.30-kor érkezik a Dubai International repülőtérre.

A járat azért is örömteli lehet, mert már másfél éve foglalkoznak az indításával, de a légitársaság legutóbb tavaly novemberben, majd idén tavasszal is cáfolta, méghozzá igen határozottan, hogy Budapestre is indítanak járatot a közeli jövőben.

Az Emirates Airbus A330-asa így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubai között. A Malév csődje óta ez az első nagy távolságra közlekedő, hagyományos légitársaság által üzemeltetett járat, amely nagy repülőgéppel kezdi meg üzemelését - igaz, mással nem is kezdhetné, hiszen az Emirates flottájában nincsenek keskeny törzsű, egyfolyosós repülőgépek.

- Keményen dolgoztunk velük az elmúlt öt évben azon, hogy a gyorsan növekvő forgalmú hálózatukba Budapestet is vegyék fel a járathálózatukba, és nincs kétségem afelől, hogy az új napi rendszerességgel közlekedő járat nagyon népszerű lesz - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A most bejelentett járat minden irányban 12 tonna áruszállítási kapacitást is jelent majd, s ez komoly lehetőség a különleges minőségű, de romlandó élelmiszert forgalmazó magyar agrárcégeknek arra, hzogy eljuttassák portékáikat Dubaiba.

A most bejelentett Dubai járat konkurenciája lesz a Wizz Air szolgáltatásának, amely a Dubai World Central repülőtérre közlekedik. Nagyobb lesz a verseny azonban az ötcsillagos minősítéssel rendelkező Qatar Airway-szel, amely már jó ideje és naponta közlekedik Dohába, ahonnan hasonló úticélokra utazhat tovább a budapesti utazó.

De komoly konkurenciája lesz a Turkish Airlines-nak is, amely hasonlóan sok átszállási lehetőséget kínál, ráadásul kitűnő menetrend mellett, hiszen Budapestről napi három géppel repülnek Isztambuli átszálló-központjukba. Ami a versenyt és a reptereket illeti: a Dubai reptéren az Emirates által használt terminál még a turista osztályon utazóknak is kényelmi szolgáltatások sokasságát kínálja, hasonlóan a Qatar Airwayshez, amelyik májusban nyitotta meg a Hamad International-t, a vadonatúj áts7zállóközpontját Dohában.

Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, bázis-repülőtere az Egyesült Arab Emírségek fővárosában található Dubai International Airport. A Közel-Kelet vezető légitársasága 224 repülőgépből álló flottát üzemeltet, amely kizárólag széles törzsű légi-járművekből áll (Boeing 777, Airbus A330, Airbus A340, és Airbus A380) és világszerte 143 desztinációra közlekedik. A legnagyobb flottát üzemelteti az Airbus A380 szuperjumbóból. A légitársaságnál 140 magyar dolgozik, köztük 114 utaskísérő és nyolc pilóta.

A fedélzeten olyan szolgáltatások várják az utasokat, mint például az ülések közötti üzenetküldési lehetőség, széls választék mozifilmekből és tévéműsorokból, s egyes gépeken a wifi internet is. A turista osztályon harminc, a business osztályon negyven kilós lehet a feladott poggyász.

2014.07.14 14:07

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.