egekura

egekura

Csomagdíjat emel a Ryanair - De hová?

  A Ryanair addig fogja növelni a feladott poggyászok díjait, amíg az utasok át nem térnek a fedélzeti csomagok használatára – jelentette ki...

 

A Ryanair addig fogja növelni a feladott poggyászok díjait, amíg az utasok át nem térnek a fedélzeti csomagok használatára – jelentette ki Micheal O’Leary vezérigazgató egy londoni sajtótájékoztatón.
Noha a cég első embere szerint is lehetetlen küldetés a 100 százalékos bőröndmentesség, ám a feladott bőröndökkel utazók jelenlegi 20 százalékos aránya szerinte 10 százalékra csökkenthető. Ennek jegyében a nyári főszezonban drasztikus, 20 eurós áremelést vezetett be a repülőtéren feladott és fizetett poggyászokra: az első, 20 kg-os bőrönd 140, a második 160 euróba kerül – persze ez jóval olcsóbb, ha már a foglalással együtt vagy a cég weboldalán vásárolják meg az utasok. A Ryanair díjszabásában egyébként már megkülönböztet főszezont és holtszezont is.
Amikor a Ryanair bevezetette a poggyászdíjat, a bőröndjüket feladó utasok aránya 80 százalékról 19 százalékra esett vissza, amivel O’Leary állítása szerint egy vagyont megspóroltak.
O’Leary ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy a Wizz Airhez hasonlóan a fedélzeti poggyászokért is díjat szedjenek…

A Ryanair addig fogja növelni a feladott poggyászok díjait, amíg az utasok át nem térnek a fedélzeti csomagok használatára – jelentette ki Micheal O’Leary vezérigazgató egy londoni sajtótájékoztatón. MOL nem rejtette véka alá, hogy a maga részéről az álomutas az az, aki egyáltalán nem ad fel cuccot, de maga is tudja, hogy lehetetlen, hogy mindenki így utazzon. Mindenesetre, szerinte a díjjal remekül el lehet érni, hogy az utasok húsz százaléka helyett csak minden tizedik Ryanair utas adjon fel poggyászt. Ennek jegyében sok útvonalon meg is emelték a díjakat, Magyarországon maradt a 8500 forint (15kg) és 11900 (20Kg) forint egy útra.  O’Leary ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy a Wizz Airhez hasonlóan a fedélzeti poggyászokért is díjat szedjenek…

Kíváncsi vagyok, honnantól lesz kontraproduktív a dolog. A fizetős csomagot elég hamar megemésztette a piac. Még azt is, hogy mindeközben a gépre felengedett engedélyezett kézipoggyászméret már-már a lehetetlenség határáig csökkent - amit ma felvihetsz egy Ryanair gép fedélzetére, abban túl sok ruhadarabot nem viszel, az egyszer biztos. Szerény véleményem szerint a Wizz kisméretű-nagyméretű kézipoggyász rendszere, valamint a Ryanairnél egyre drágább feladott poggyász díjak totálisan elszakadni látszanak a realitástól, s immár nem azt üzenik az utasnak, hogy utazzanak ésszerűen összerakott bőröndökkel, meg nem is azt, hogy mindenki csak azért a szolgáltatásért fizet, amit igénybe vesz. Hanem azt, hogy a csomag egyáltalán nem szükséges része az utazásnak.

De visszatérve a kontraproduktív témához: a feladott poggyász árának fokozatos emelése elérheti-e azt a hatást, hogy az utas rájöjjön: hiába  a hangzatos jegyár, ha két napnál hosszabb időre utazik, akkor bőrönddel együtt már akár annyit fizet, mint egy nem fapad légitársaságon? Vagy, hogy ilyen bőröndárak mellett megéri a konkurens cégeket választani? Vagy, ha ragaszkodik a csak kézipoggyász-elvhez, akkor egy csomó dolgot külföldön kell megvásárolni, majd kidobni, ami széntén pénzbe kerül? Vagy, ha két napnál tovább tart az utazás és csak feladott poggyásszal operálunk, akkor az mondjuk téli időszakban garancia az igénytelen megjelenésre?

Vagy így néz ki egy tipikus low cost utas?

2013.08.06 11:08

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.