egekura

egekura

Bedőlt a torontói járat - no money, no fly...

Az alábbiakban a NOL.HU-n írt friss cikkemet postolom ki, a közérdekőség okán. Sajnos a tervekkel ellentétben idén nyáron nem repül az Air Italy...

Az alábbiakban a NOL.HU-n írt friss cikkemet postolom ki, a közérdekőség okán. Sajnos a tervekkel ellentétben idén nyáron nem repül az Air Italy Boeing 767-200-as gépe Toronto Hamilton repülőterére.

Tíz nap múlva, május 29-én indult volna az első járatpár Toronto Hamiltonra Budapestről, de ez a járat soha nem fog felszállni, mivel az azt szervező kanadai utazási iroda megszüntette a működését. A még be sem indult járat bedőléséről a Gulliver Utazik Blog számolt be, azt egyelőre hivatalosan senki nem erősítette meg, így az okokról sincs hivatalos tájékoztatás. Az értesülést azonban megerősíti, hogy a Panorama Tours honlapján a fejlesztés alatt felirat olvasható, míg a weblapon, ahol eddig foglalni lehetett, a www.flycentraleurope.com címen semmi nem jelenik meg.

A járatra 1013 dollártól árultak jegyeket, ám arról egyelőre nincs információnk, hogy hány jegyet adtak el a kora nyártól őszig, üzemelő charter-járatra, amely hetente egyszer közlekedett volna. A NOL kereste az járat üzemeltetőjeként hivatalosan megjelölt Air Italy légitársaság lengyen leányvállalatát, az Air Italy Polska-t, egyelőre azonban nem kaptunk választ.

Akik jegyet vettek a járatra, a pénzüket, vagy annak egy részét -hat hónap elteltével - visszakapják a helyi alaptól, amelyet az utazási irodák károsultjaiak kompenzálására hoztak létre. Akik közvetlenül a Panorama Tours-tól, vagy annak szerződött, amerikai vagy kanadai irodájától vásárolták a repülőjgyet, azoknak a kanadai szervezethez kell fordulni. Ha magyar utazási iroda adta el a jegyet, akkor a visszatérítését náluk kell jelentkezni. A teendők elolvashatók ezen az oldalon.

Akik a www.flycentraleurope.com oldalon hitelkártyával vettek jegyet a gépre, azok a bankjuknál reklamálják meg a tranzakciót - a hatályos magyar szabályok alapján a bankoknak az ügy kivizsgálását követően (ez a járat indulásától számított két hónap is lehet) jóvá kell írniuk a kérdéses összeget.

A korabeli közleményekben elsődlegesen a külföldön élő magyarokat, a magyar rokonsággal rendelkező kanadai állampolgárokat és a turistákat jelölték meg célcsoportnak. Erre elviekben jó alapjuk volt, mert a KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint, 2010-ben a kanadai vendégek 21 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a magyar szállodákban, mint 2009-ben, ami a tavalyi évre több, mint 61ezret jelent.

Az ügy pikantériája, hogy a járat indítását a Budapest Airport és az adófizetők pénzével gazdálkodó Magyar Turizmus Zrt. Légi Marketing alapja is támogatta - igaz nem pénzzel, hanem marketing-akciókkal. Mint korábbi közleményükben írták, a járatnyitás turisztikai szempontból is fontos esemény, mivel a járat évente közel 20.000 vendégéjszakát generálhat a magyar fővárosnak. - A kanadai menetrendszerinti fapados járattal az észak-amerikaiak mellett a Dél-Ontarióban élő, jelentős számú magyar, cseh és lengyel utazók is könnyebben érhetik el Közép-Európát - írták idén februárban. Az ügyben keressük a Magyar Turizmus Zrt. képviselőit is.

2011.05.19 11:05

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.