egekura

egekura

A Lufthansa első Boeing 747-8 Intercontinental

Nézzétek meg jól ezt a madarat, nem a régi Jumbók egyike, hanem - hosszabb felső fedélzetével - valami egész gyönyörű darab, az új Boeing...

Nézzétek meg jól ezt a madarat, nem a régi Jumbók egyike, hanem - hosszabb felső fedélzetével - valami egész gyönyörű darab, az új Boeing 747-8 Intercontinental első példánya, amely kereskedelmi forgalomba áll, jelen állás szerint jövő tavasszal.

A madárka tehát elhagyta a festőhangárt, a gyártásból jól ismert zöld szín helyett felvette a német légikonszern elegáns dizájnját, a festék még fényes, a csavarok még nem ütnek át, következnek a földi tesztek, majd a repülések, mielőtt jövő tavasszal szolgálatba áll D-ABYA lajstromjel alatt.

Csak hat méterrel hosszabb, mint a 747-400, de teljesen új lesz belül, LED világítás, természetesebb fényviszonyok, szuper dizájnos recaro székek és amit csak ki lehet találni. Szárnyfesztávolsága négy méterrel több, a magassága nem változott, míg a szárnyfelület mintegy harminc négyzetméterrel növekedett.  minek következtében közel harmincezer literrel több üzemanyagot képes felvenni, s erre szüksége is vana  repülés közben mert a maximális felszállótömege 47 tonnával, 442 tonnára növekedett.

Az új fejlesztésű GEnx-2B67 hajtóművek fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 13 százalékkal kisebb, mint a 747-400 esetében.  A Lufthansa huszat rendelt a típusból, melyet eredetileg már decemberben forgalomba állított volna, ám ebből csak tavasz lett, a 20 gép leszállítása pedig 2015-re fejeződik be. Időközben a flottában maradó 400-asokat retrofittelik, azaz ugyanazt a belső berendezést kapják majd meg a nagyjavítások során, mint a 747-8asok, amire szükségük is van, hiszen bármily kedves típus is, a Lufthansánál ma az a vesztes, aki 747-400 által üzemeltetett járatra vesz jegyet - tudniillik, ez a típus a legöregebb, minden más szélestörzsű család többet ad az utasoknak.

 

2011.09.09 18:09

Ajánlott cikkek

Blogger


egekura

Blogger

Archívum

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.