Szintet ugrott a General Electric: nyomtatott repülőké a jövő?

A 3D-s őrület a repülőgépgyártást is elérte - először engedélyeztek ilyen technológiával készült alkatrészt utasszállítóknál.

 

A sugárhajtómű hőmérséklet-érzékelőjét rejtő öklömnyi méretű ezüstszínű fémdarabot a jövőben 3D nyomtatással készítik – jelentette be a General Electric. A T25 néven ismert szenzor burkolata az első olyan 3D nyomtatással készült alkatrész, amelyet az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) jóváhagyásával a GE utasszállító gépekbe szánt sugárhajtóműibe építhet.

A kobalt-króm ötvözetből készült új 3D-nyomtatású burkolat a jegesedéstől és a hajtómű belsejében fellépő erős levegőáramlástól védi a hőmérséklet-érzékelő érzékeny elektronikáját.

A hagyományos gyártási eljárásokkal ellentétben - melyek során az alkatrészt egy fémlap marásával vagy kivágásával állítják elő - ebben az esetben finom fémporból egymásra olvasztják a rétegeket. A módszerrel olyan összetett alkatrészek is előállíthatók, amelyeket egyébként nehéz vagy talán lehetetlen lenne elkészíteni.

Ugyancsak előny, hogy sokkal rövidebb az előállítási idő és jóval kevesebb hulladék keletkezik. A módszernek köszönhetően a komplex szerelvényeket egy darabból készült alkatrészekkel válthatják fel, amelyek a korábbi konstrukcióknál könnyebbek, így a hajtómű súlyát is csökkentik, ezzel üzemanyag-megtakarítást érhetnek el.

NOLBLOG
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.