A 3D-s őrület a repülőgépgyártást is elérte - először engedélyeztek ilyen technológiával készült alkatrészt utasszállítóknál.
A 3D-s őrület a repülőgépgyártást is elérte - először engedélyeztek ilyen technológiával készült alkatrészt utasszállítóknál.
A sugárhajtómű hőmérséklet-érzékelőjét rejtő öklömnyi méretű ezüstszínű fémdarabot a jövőben 3D nyomtatással készítik – jelentette be a General Electric. A T25 néven ismert szenzor burkolata az első olyan 3D nyomtatással készült alkatrész, amelyet az Amerikai Légügyi Hatóság (FAA) jóváhagyásával a GE utasszállító gépekbe szánt sugárhajtóműibe építhet.
A kobalt-króm ötvözetből készült új 3D-nyomtatású burkolat a jegesedéstől és a hajtómű belsejében fellépő erős levegőáramlástól védi a hőmérséklet-érzékelő érzékeny elektronikáját.
A hagyományos gyártási eljárásokkal ellentétben - melyek során az alkatrészt egy fémlap marásával vagy kivágásával állítják elő - ebben az esetben finom fémporból egymásra olvasztják a rétegeket. A módszerrel olyan összetett alkatrészek is előállíthatók, amelyeket egyébként nehéz vagy talán lehetetlen lenne elkészíteni.
Ugyancsak előny, hogy sokkal rövidebb az előállítási idő és jóval kevesebb hulladék keletkezik. A módszernek köszönhetően a komplex szerelvényeket egy darabból készült alkatrészekkel válthatják fel, amelyek a korábbi konstrukcióknál könnyebbek, így a hajtómű súlyát is csökkentik, ezzel üzemanyag-megtakarítást érhetnek el.