Spam-olvasók kérték

Elsősorban a feladó és a tárgymező határozza meg, hogy elolvassuk-e a kapott e-mailt – amit a DM-üzenetek feladói is figyelembe vesznek. Többek között ez is kiderül az NRC Online piackutató által végzett kutatásból, amelyet a "kereskedelmi" e-mailek rendszeres olvasói körében készítettek.

A rendszeres e-dm olvasók 40 százaléka heti tíznél is több e-dm levelet kap, és többségüket el is olvassa. A felmérés közel 500 fő válasza alapján készült, akik szubjektív besorolásuk alapján a kereskedelmi üzenetek olvasóinak vallották magukat – mondta a kutatás módszertanáról Sági Ferenc, az NRC marketingkutató tanácsadója.

A kutatásból kiderült, hogy az e-dm levelek megnyitási arányát az befolyásolja a leginkább: ismerjük-e a feladót. A rendszeresen kattintók 58 százaléka azért olvassa el a levelet, mert az ismerős, illetve hitelesnek gondolt feladótól érkezett. Az e-mail tárgya is sokat nyom a latban: a rendszeresen kattintók 43 százaléka azért kattint, mert felkeltette az érdeklődését a levél témája.

A rendszeres DM-levél olvasók 40 százaléka heti tíznél is több e-dm levelet kap, ami meglehetősen magas arány. E levelek sokszor tartalmaznak nyereményjátékra vonatkozó felhívást. A legtöbben (75 százalék) pénznyereményért szeretnek játszani, de az elektronikai cikkekért folyó nyereményjátékok is népszerűek – utóbbiakért a rendszeresen kattintók 61 százaléka szívesen játszana.

Talán a legmeglepőbb adat, hogy a rendszeresen hírlevélre kattintók bő háromnegyede, 78 százaléka érzi úgy, hogy az érdeklődési körének megfelelő e-dm leveleket kap. Ez ellentmond annak a véleménynek, hogy egyre csökken az érdeklődés az online hírlevelek iránt. Ugyanakkor arra is enged következtetni, hogy fejlődött az iparág, vélhetően javult a hírlevelek minősége, illetőleg a "targetálás" – vagyis a célcsoport kiválasztása címlistákból, a korábbi DM- és internetes aktivitások alapján vagy a levelezésekben előforduló kulcskifejezések segítségével.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.