Őrségváltás: a Walkman elnémította az iPodot
Ünnepelnek Japánban: hazai pályán, négy év után sikerült visszaszereznie a Sony Walkmanjének a vezető helyet az amerikai Apple sikertermékétől, az iPodtól. Az augusztus 30.-val véget ért héten 43:42,1 arányú Walkman győzelemről szólt a statisztika, azaz a futottak még kategóriában tartozó többiek 14,9 százalékos piaci részesedéssel szerénykednek a szakma nagyjai mögött. Az iPod 2005 januárja óta állt a sikerlista élén.
A Sony előretörését a frissen piacra dobott W sorozatú zenelejátszóknak köszönheti, amelynek árát 10 ezer jen (108 dollár) alá tudta szorítani. Ezzel szemben az Apple legolcsóbb Shuffle iPodja 8800 jenbe, míg a 32 gigabájtos memóriával szerelt érintőképernyős csúcsmodell 47800 jenbe kerül.
A belépő szintű, de minőségi Walkmanek árának alacsonyabb szintre történt „belövése" helyes stratégia volt, ennek köszönhető a mostani őrségváltás - vélekedett a Bloombergnek Kazuharu Miura. A Daiwa kutatóintézet elemzője szerint azonban a nagy európai és amerikai piacokon is növelnie kell részesedését Sonynak ahhoz, hogy valóban a versenyképességének látványos növekedéséről lehessen beszélni.
A 2010 márciusával záruló pénzügyi évében a Sony eredetileg 6,3 millió Walkman eladásával számolt, a tervet májusban módosították 6,7 millióra. Az előző üzleti évben még 7 millió darabos fogyott a zenegépből. Ennek a válság az oka, augusztusban például a teljes piac 13,5 százalékot zsugorodott az egy évvel korábbi állapothoz képest. A csökkenés immár ötödik hónapja tart, megszakítás nélkül.
A BCN piackutatónál azonban nincsenek meggyőződve arról, hogy tartósan kibéreli magának az első helyet a Sony, ugyanis az új iPod modellek szeptember 9.-ei bemutatója után ismét borulhat a sorrend.