Mindenkit beelőzött egy eddig ismeretlen startup
Nagyot húzott egy eddig ismeretlen cég: mindenkit beelőzött az önvezető autók iparában. Az amerikai bázisú nuTonomy startup elindította első, sofőr nélküli taxijait Szingapúrban - írja a BBC.
A nuTonomy elektromos Renault-kat és Mitsubishiket szerelt fel kamerákkal és a saját navigációs technológiájukkal, majd ráeresztette őket a városra. A vezető nélküli kocsikban a biztonság kedvéért ott ül egy emberi sofőr is, aki közbeavatkozik, ha baj történne, illetve a tesztüzem alatt az utasoknak ingyenes a fuvar, de ebben nincs is semmi új, minden versenytárs ilyesmiket tervez.
Ami különbség, az az, hogy nem pattanhat be a kocsikba csak úgy bárki, a fuvarokat kizárólag a nuTonomy programjának regisztrált résztvevői vehetik igénybe. És az autók nem is lakják be az egész várost, csupán egy négy négyzetkilométeres területen forgolódnak, elég messze a központtól. Továbbá csak úgy nem is lehet azokat leinteni, meghatározott be- és kiszállási pontokon állnak meg, így egyelőre inkább hasonlítanak egy önvezető buszra, csak kicsiben. Ez így már nem is tűnik olyan ütősnek, de a projekt akkor is nagy előrelépés: a cég 2014-ben még golfkocsikkal kezdte a rendszere tesztelését.
A nuTonomy nem vesztegette sokáig az időt: 2013-ban alapította a Massachusetts Institute of Technology két robotikára és vezető nélküli technológiákra szakosodott mérnöke. Az éles tesztüzemükkel pedig még az Ubert is sikerült megelőzniük, ők a hónap végén kezdik el a saját, önvezető autóik tesztelését Pittsburghben.
A nuTonomy elektromos Renault-kat és Mitsubishiket szerelt fel kamerákkal és a saját navigációs technológiájukkal, majd ráeresztette őket a városra. A vezető nélküli kocsikban a biztonság kedvéért ott ül egy emberi sofőr is, aki közbeavatkozik, ha baj történne, illetve a tesztüzem alatt az utasoknak ingyenes a fuvar, de ebben nincs is semmi új, minden versenytárs ilyesmiket tervez.
Ami különbség, az az, hogy nem pattanhat be a kocsikba csak úgy bárki, a fuvarokat kizárólag a nuTonomy programjának regisztrált résztvevői vehetik igénybe. És az autók nem is lakják be az egész várost, csupán egy négy négyzetkilométeres területen forgolódnak, elég messze a központtól. Továbbá csak úgy nem is lehet azokat leinteni, meghatározott be- és kiszállási pontokon állnak meg, így egyelőre inkább hasonlítanak egy önvezető buszra, csak kicsiben. Ez így már nem is tűnik olyan ütősnek, de a projekt akkor is nagy előrelépés: a cég 2014-ben még golfkocsikkal kezdte a rendszere tesztelését.
A nuTonomy nem vesztegette sokáig az időt: 2013-ban alapította a Massachusetts Institute of Technology két robotikára és vezető nélküli technológiákra szakosodott mérnöke. Az éles tesztüzemükkel pedig még az Ubert is sikerült megelőzniük, ők a hónap végén kezdik el a saját, önvezető autóik tesztelését Pittsburghben.