Légyként ragadnak az elgázolt gyalogosok a robotautóra
Ugyan a robotautók technológiája minden akadályt megpróbál elkerülni, ám a tesztek során kiderült, külső okokból nem lehet kizárni a baleseteket.
A Google egyik robotautója az amerikai cégóriás központjában, a kaliforniai Mountain View-ban Stephen Lam / Reuters |
A statisztikák szerint az emberekre a legnagyobb veszélyt nem a kocsival való ütközés, hanem testüknek ezután az úttesthez való csapódása okozza, amit most a kocsi elejére illesztett réteg meggátol, amely csak ütközésnél engedi ki ragadós anyagát. A gyalogos addig marad az autóhoz tapadva, amíg az meg nem áll.
Az elütött gyalogosok védelmével nem a Google foglalkozik először. Maga az amerikai cégóriás jegyzi meg a szabadalmi kérelmében, hogy néhány Jaguar-modell motorháztetője az ütközés pillanatában felemelkedik, hogy tompítsa a becsapódás hatásait, a Volvo pedig olyan légzsákokkal kísérletezik, amelyet a szélvédő alá építettek be, és amelyek automatikusan előugranak a gázolás esetén, hogy az áldozat puhára essen.