Vadászgépnél gyorsabb földi jármű
Az eddigi rekord 1997. október 15-e óta óránként 1233,704 km/h. Ezt az angol Tornado vadászrepülőgép-pilóta állította fel ThrustSSC nevű gépével az amerikai Black Rock Desertben (Fekete Szikla sivatagban). Most nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint az 1609 km/h (1,4 Mach) sebesség elérését.
Az új jármű a "Bloodhound SSC" (Véreb SSC) névre hallgat. Mivel a konstrukciós tervek még nincsenek teljesen készen, néhány adat időközben változhat. Egy EJ200 típusú sugárhajtású repülőgép motorja hajthatja majd a járművet. Ezt az angol Rolls-Royce-cég gyártja, és a Eurofighter Typhoon vadászgépben alkalmazzák. A jól bevált motor tolóereje 60 kN, utánégetővel 90 kN. Még egy 800 lóerő teljesítményű MTC 12V versenymotort is beépítenek a kísérleti járműbe. Ennek kettős feladata van: indítja a főmotort, és meghajtja azt a tápszivattyút, amelyik a főmotor mellett még a további tolóerőt adó Falcon rakétát működteti. A rakéta elsősorban a jármű nagyon rövid idő alatt történő felgyorsításához kell. A tervek szerint 16 másodperc alatt éri el a jármű az 1000 km/h, és 40 másodperc alatt az 1609 km/h sebességet! Itt egy 7 tonna tömegű és 12,8 m hosszúságú gépről van szó.
Óriási kihívásokkal kell szembenéznie a tervező-fejlesztő csoportnak. Most csupán kettőt említünk meg közülük. Nyilvánvaló, hogy a minél kisebb járműtömeg a cél. Ez azonban nem mehet a vázszerkezet merevségének a rovására. Ezért megengedik azt, hogy a karosszéria még a legnagyobb sebességen is mintegy harminc függőleges irányú lengést végezzen másodpercenként, persze csupán néhány milliméteres kitéréssel. Ehhez szénszálból és titánból készül a karosszéria. Vagy gondoljunk a kerekekre. Elképesztően nagy vonóerőt kell átvinniük, kellő biztonság mellett. A jármű megalkotása körül bábáskodó tervezők és kutatók azt remélik, hogy a rekordkísérlet során új ismereteket szerezhetnek aerodinamikáról és az anyagok viselkedéséről. Még nincs kitűzött határidő a rekordkísérletre.